صندوق‌ بازنشستگی کشوری خدمات مختلفی را به افراد تحت پوشش خود ارائه می‌دهد که از جمله آنها می توان به بیمه عمر و خدمات درمانی تکمیلی اشاره کرد. درباره اجباری یا اختیاری بودن پرداخت مبالغ بیمه مربوط به خدمات درمانی و بیمه تکمیلی بویژه برای بازنشستگان مقیم خارج از کشور اما پرسش‌هایی مطرح است.

فرصت بازنشستگان برای انصراف از بیمه تکمیلی تا ۱۵ آبان

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا، هزینه خدمات بیمه پایه (سلامت) از طرف دستگاه اجرایی بوده و توسط آن دستگاه از حقوق کسر می‌شود (حدود 2 درصد حقوق).

در حال حاضر پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان برعهده شرکت آتیه سازان حافظ است. هزینه خدمات بیمه آتیه سازان حافظ که از طرف صندوق بازنشستگی کشوری ماهانه 20 هزار تومان است که از حقوق کسر می شود.

بیمه تکمیلی اجباری نیست و افرادی که تمایلی برای دریافت این خدمت ندارند تا 15 آبان ماه سال جاری فرصت دارند از طریق تکمیل فرم‌های انصراف از بیمه آتیه سازان که در کلیه شعب بیمه آتیه سازان حافظ موجود است، از عضویت بیمه تکمیلی خارج شوند.

بر اساس گزارش نشریه ثمر، علاوه بر این بابت بیمه عمر نیز ماهانه 750 تومان از حقوق کسر می‌شود. برای یک بازنشسته مقیم خارج از کشور این هزینه از طرف وزارت امور خارجه و با لیست کلی سایر بازنشستگان به صندوق بازنشستگی کشوری ارائه می‌شود که در صورت عدم تمایل وکیل بازنشسته کمافی السابق می‌بایست به آن دستگاه مراجعه و برای حذف آن به همراه هزینه بیمه پایه (سلامت) تقاضا کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.