حمیدرضا عرب: درحالي كه يك روز تا تقابل مهم استقلال و سپاهان باقي است، مدعيان قهرماني درحالي گام به رقابت با هم مي‌گذارند كه درهفته‌هاي اخير روي نوار ناكامي قدم برداشته‌اند.

 بيم  در اردوي آبی ها

 از سپاهان كه با شكست و تساوي‌هاي پي در پي تا همين استقلال كه از سه بازي اخير خود سه امتياز گرفته كه اين امتيازها حاصل تساوي‌هاي پي درپي بوده است نوعي ترس به جان مدعيان قهرماني ليگ افتاده است، از سویی تعطيلي‌هاي پي درپي ليگ هم هست كه كار را براي جدا شدن و افزايش امتيازها از سویی دشوار کرده است. همين استقلال كه درتهران ميزبان همنام خوزستاني‌اش بود، براحتي مي‌توانست از سپاهان فاصله بگيرد و با حاشيه امنيت بيشتربه اصفهان برود، اما فرصت سوزي‌هاي پي درپي و نداشتن آمادگي ذهني سبب شد، آبي‌های پايتخت در شرايطي به بازي با سپاهان وارد شوند كه سهم آن چناني از بازي خانگي نبرده اند. البته خود سپاهان هم وضعيت ايده‌آلی ندارد و مي‌بينيم كه زردپوشان نيز پي در پي امتياز از دست مي‌دهند.

هرچند كه ليگ آن قدر بي‌رمق هست كه خطري از جانب ديگر تيم‌ها احساس نشود. كه اگر مي‌شد استقلال و سپاهان با توجه به امتيازهايي كه طي هفته‌هاي اخير از كف داده‌اند، بايد با نزول جايگاه مواجه مي‌شدند. در اين ميان از ذوب آهن كه در خانه میزبان گسترش فولاد بود، انتظارمي رفت فاصله امتيازي‌اش را با صدرنشين‌ها كمتركند و حداقل به رتبه دوم برود اما از چشمه تيم گل محمدي هم آبي گرم نشد تا فشردگي در صدرهمچنان باقي بماند. شايد از اين وضعيت بيش از همه مظلومي و شاگردانش لطمه ببينند. آن‌ها جمعه‌اي كه چيزي تا رسيدنش نمانده، با پرسپوليس بازي دارند.

ديداري كه از لحاظ حيثيتي نيز اهميت بالايي دارد و استقلال به سبب دو باخت پي درپي در داربی‌هاي اخيرحق شكست خوردن در اين بازي را نخواهد داشت. تصورش را بکنید كه آبي‌ها دراين بازي هم بازنده باشند. آن‌گاه تنها يك باخت تا شكسته شدن ركورد تاريخي (عددمعروف چهار)‌ باقي است كه اين وضعيت جايگاه سرمربي استقلال را هم متزلزل مي‌كند. 18 امتيازكه استقلال تا هفته نهم به چنگ آورده، محصول بردهايي است كه درهفته‌هاي آغازين به دست آمده است. اما استقلال اين روزها بحراني نسبي را تجربه مي‌كند و اگر تا بازي با سپاهان كه حكم يك پيش فينال را پیش از بازي با پرسپوليس ايفا مي‌كند، كميته براي حل مشكلات تشكيل نشود، استقلال در مخمصه بزرگ‌تري گرفتار خواهد آمد. مظلومي نيز خطر را احساس كرده و اگر يكي ‌دو بازي ديگر اين نمايش نا اميد كننده ادامه يابد، ترديد نكنيد كه استقلال را ديگردرصدرنخواهيد ديد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.