گروه سیاسی - در شام غریبان حضرت اباعبدا... الحسین (ع)، مراسم سوگواری و عزاداری سیّد و سالار شهیدان و اصحاب با وفای ایشان با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مسؤولان و هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

 با اشک، روشن کرده ایم شام غریبان تو را ...

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم  حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در سخنانی، دفاع از دین و سستی نکردن در حمایت از آن را پیام اساسی قیام تاریخ‌ساز حضرت سیدالشهدا(ع) دانست و گفت: قرآن کریم بر دو اصل «اقامه دین» و «پرهیز از اختلاف و تفرقه» تأکید می‌کند و بر اساس روایات شریفه، رعایت این دو اصل در گرو تمسک به ولایت اهل بیت علیهم‌السلام است. وی حمایت از دین و اقامه آن را وظیفه‌ای عمومی و همگانی برشمرد و افزود: در جامعه اسلامی هر یک از آحاد جامعه باید با عمل به دستورهای شریعت و بروز دادن جلوه‌های دین در زندگی به وظیفه خود در حمایت و یاری دین خدا عمل کند. در این مراسم، همچنین آقایان سیّد محمد موسوی و محمدرضا طاهری به مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی در عزای حضرت سیدالشهدا(ع) پرداختند.

  شب عاشورای حسینی در حسینیه امام خمینی(ره)

در شب عاشورای حسینی، مراسم سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدا... الحسین(ع) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمعی از مسؤولان و قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

 در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عالی در سخنانی، دعوت و فراخوان حضرت سیدالشهدا(ع) برای یاری دین خدا را یک دعوت فرا تاریخی و فراگیر دانست و گفت: ظاهر این دعوت، درخواست کمک و یاری است اما در واقع، امام حسین(ع) به‌دنبال دستگیری، شفاعت و رساندن جذبه‌های الهی به بشریت برای نجات آن‌هاست.

وی برخورداری از قلب و ضمیر روشن را لازمه توفیق برای اجابت این دعوت انسان‌ساز دانست و افزود: «دنیازدگی»، «فرار از انتخاب راه حق»، «شرط گذاشتن برای یاری دین خدا» و «اولویت دادن به دغدغه‌های شخصی در مقابل دعوت ولیّ خدا» از جمله موانعی است که انسان را از اجابت دعوت همیشگی حضرت سیدالشهدا(ع) و قرار گرفتن در حلقه نورانی محبین ایشان باز می‌دارد.

در این مراسم همچنین آقایان اکبری و کریمی به ذکر مصیبت حضرت امام حسین(ع) و نوحه‌خوانی پرداختند.

 

  تاسوعای حسینی

بنابه این گزارش مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی(ع) نیزپنجشنبه با حضور جمعی از مسؤولان و قشرهای مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در سخنانی با اشاره به نمونه‌هایی از عوامل نفوذی و نفوذپذیر در تاریخ اسلام، ولایت گریزی را یکی از شاخصه‌های اصلی نفوذپذیران دانست؛ همچنین در این مراسم آقایان سماواتی و مطیعی به ذکر مصیبت و نوحه‌سرایی در رثای حضرت سیدالشهدا و حضرت اباالفضل العباس علیهما السلام پرداختند.

 

  شام غریبان در حرم مطهر رضوی

جلیل فخرایی: با حضور خادمان بارگاه منور رضوی مراسم شام غریبان حسینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، در میان حزن و اندوه شام غریبان حسینی، خادمان بارگاه منور رضوی مسیر سازمان مرکزی آستان قدس رضوی تا حرم مطهر امام رضا(ع) را در قالب دسته عزاداری پیمودند.

 در این مراسم که با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از معاونان و مدیران آستان قدس رضوی برگزار شد، خادمان، دربانان، کفشداران و حفاظ بارگاه منور رضوی در حالی که شمع های فروزان در دست داشتند، با نوای «عالم همه محزون و پریشان حسین(ع) است، شام است ولی شام غریبان حسین(ع) است، مظلوم حسین(ع) جان، مظلوم حسین(ع) جان» به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

در این مسیر جمع کثیری از زائران و مجاوران بارگاه ملک پاسبان رضوی نیز با کاروان خادمان همراه شدند و به منظور عرض تسلیت شام غریبان حسینی در حرم مطهر رضوی حضور یافتند.

کاروان خادمان در ادامه این برنامه در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر حضور یافتند و با طنین نوای ذاکران اهل بیت(ع)؛ علی ملائکه، ابوطالب خالق پور و علی خوش چهره به عزاداری و سوگواری پرداختند.

گفتنی است، همزمان با شام غریبان حسینی، آستان قدس رضوی میزبان هزاران زائر عزادار بود که از غروب آفتاب دسته دسته به حرم مطهر مشرف می‌شدند و در ویژه برنامه های این شب حضور 
می یافتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.