دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: اجرای عدالت که امیرالمومنین علی (ع) نیز به آن اشاره کرده از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی است.

اجرای عدالت از مصادیق امر به معروف در جامعه اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام  سیدهادی خامنه ای در گفتگو با ایرنا، در تعریف و تبیین مفهوم عدالت افزود: عدالت به این معنی است که همه چیز در سر جای خودش قرار داشته باشد و همه به حقوق خود دست پیدا کنند.

وی اظهار کرد: یکی از اصلی ترین شرایط اجرای عدالت در جامعه خویشتن داری و فراهم کردن زمینه ای مناسب برای حضور مردم و افزایش مشارکت های مردمی است.
حجت الاسلام خامنه ای تصریح کرد: خویشتن داری در زمان عصبانیت، انصاف، شخصیت محوری و فرد گرایی از دیگر لازمه های اجرای عدالت است که متاسفانه برخی از این موارد در جامعه ما به چشم نمی خورد.
وی یادآورشد: پیش داوری، امتیاز جویی، تبعیض، تکیه بر گمانها و هوا هوس از جمله مواردی است که می تواند مانعی بر سر راه اجرای عدالت باشد.
وی با اشاره به اینکه مفهوم عدالت در طول تاریخ مورد سوء استفاده قرار گرفته است، تصریح کرد : غربی ها احساس کردند برای جلوگیری از نفوذ کمونیسم و مفهوم عدالت باید شعار آزادی را جایگزین آن کنند اما نتوانستند به درستی آن را تبیین کنند.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: آزادی در غرب، تنها به معنای افسارگسیختگی آن هم به معنای سلبی و نادرست آن است، به قول دکتر شریعتی، آنچه که در غرب به عنوان حق رای در انتخابات وجود دارد، حق رای نیست بلکه راس است.
حجت الاسلام خامنه ای ادامه داد: امروز در غرب سرمایه داران انتخابات را به نام خود رقم می زنند و مردم عادی نقش چندانی در تعیین سرنوشت ندارند.
وی با اشاره به اینکه آزادی به هیچ وجه با عدالت در تضاد نیست، خاطر نشان کرد: در نگاه دینی علاوه بر اینکه عدالت باید به معنای واقعی تحقق پیدا کند، باید آزادی نیز در جامعه به وجود آید.
وی گفت: امام خمینی (ره) می فرماید همه باید در انتخابات شرکت کنند تا مجلسی که نماینده مردم باشد شکل بگیرد تا در راس امور قرار داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه این مجلس باید سرنوشت یک جامعه را تبیین کند، افزود: در مجلس افرادی باید حضور پیدا کنند که در همه سرنوشت یک ملت تاثیر گذار باشند و بتوانند در مقاطع حساس تصمیم های درست را اتخاذ کنند.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: برخی با بی انصافی تمام می گویند که اسلام با دموکراسی جمع نمی شود در حالی که مفاهیمی همچون عدالت و آزادی در کلام معصومین (ع) جاری است.
وی با اشاره به خطبه 321 نهج البلاغه عنوان کرد: استفاده نکردن از اندیشه خود و واگذاری تصمیم گیری و تفکر به دیگران بزرگترین گناه است که نتیجه آن بدبختی و ذلت است و به همین دلیل بسیاری از ملت های دچار ذلت می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.