مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، در پیامی به مناسبت سالروز تصویب قانون بیمه همگانی سلامت تاکید کرد: یکی از ضرورت های نظام سلامت کشور در دهه هفتاد، تصویب قانون بیمه همگانی سلامت بود.

پوشش بیش از۴۰ میلیون نفر در بیمه سلامت، گام مهم در تحقق عدالت در سلامت

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسنا، در بخشی از پیام محمد جواد کبیر آمده است: قریب به 20 سال از فعالیت های اجرایی مستمر این سازمان در راستای خدمت رسانی به بیمه شدگان شهری و روستایی می گذرد. شکل گیری بیمه خدمات درمانی در قالب صندوق های بیمه ای که در تعاملی سازنده به خدمت رسانی مردم در عرصه بیمه و درمان حتی در دورترین مناطق روستایی کشور که هیچگونه دریافت خدماتی برای هزینه های درمانی خود نداشتند، به حق تبلور مردم سالاری دینی در شایسته ترین وجه خود بود. این حرکت، نشان افتخاری است ارزشمند بر تارک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که همواره پرچمدار دفاع از حقوق حقیقی انسان است.

در بخشی دیگر از این پیام آمده است: سازمان بیمه سلامت ایران به منظور تمرکز امور بیمه سلامت که از اهداف عالیه قانون گذاران می باشد، به دنبال برقراری عدالت اجتماعی در دسترسی به خدمات سلامت، توسعه کمّی و کیفی خدمات و پوشش عادلانه، کاهش سهم پرداخت از جیب مردم، رفع همپوشانی بیمه ای، بسط گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع تشکیل شد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران در بخشی دیگر از پیام خود تصریح کرده است: بی شک در راستای تحقق اهداف سازمانی، متولیان این امر رسالت عظیمی را بر عهده داشته و انتظار می رود در فضای مملو از صداقت، معنویت و تعهد و با جدیت هر چه تمام تر، در تحقق اهداف خود کوشا باشند.

کبیر در این پیام اضافه کرده است: سازمان بیمه سلامت با تحت پوشش قرار دادن بیش از 40 میلیون نفر جمعیت کشور گام مهمی را در راستای تحقق عدالت در حوزه سلامت برداشته است.

وی یادآور شد این سازمان، در راستای اجرای برنامه تحول سلامت در دولت تدبیر و امید، در سال گذشته بالغ بر 10 میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش بیمه ای خود قرار داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.