عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: آرامش ایجادشده بر اثر پول‌های تزریق‌شده به بخش درمان در چارچوب طرح تحول سلامت، آرامش قبل از طوفان است.

طرح تحول سلامت آرامش قبل از طوفان ایجاد کرده است/ تا مجلس بیدار نشود حرف زدن‌ فایده ندارد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به هشدارهای خود از روز اول کلید خوردن طرح تحول سلامت گفت: بر اساس تجارب بین‌المللی، رفرنس‌ها و نظریات کارشناسی این روش توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی و سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری نیز روش به‌کار گرفته شده در طرح مذکور را توصیه نکرده‌اند، اظهار داشت: این روشن است که باید از بهداشت و پیشگیری آغاز کرد.

پزشکیان در ادامه گفت: الان دیگر بودجه‌ای وجود ندارد و بیش از هشت ماه است که بیمه‌ها نتوانسته‌اند پول پزشکان را بدهند؛‌ ظاهراً مصداق این است که تا انسان با کله زمین نخورد بیدار نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با آغاز طرح تحول سلامت، بودجه را مانند داروهای مسکن به مریض تزریق کردند بدون آنکه دنبال درمان ریشه بیماری باشند یعنی اینها تصور کردند این پولی که تزریق شده است آرامش دائمی ایجاد می‌کند، خوب است، در حالی که آرامش قبل از طوفان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: موضع من روشن است و آن را در هر جلسه‌ای گفته و آن را پیگیری می‌کنم، اما تا مجلس بیدار نشود حرف زدن‌ها فایده ندارد.

وزیر اسبق بهداشت و درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: حرف ما این است که راه خلاف قانون، خلاف علم، خلاف تدبیر و سیاست را در حوزه بهداشت و درمان نباید طی کنیم و کسانی که از طی این مسیر توسط وزارت بهداشت دفاع کردند باید تاوان آن را بدهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میثم IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    همه پول های مملکت رو سرازیر کردن تو جیب پزشکان که چی وظایف خود را که قبلا انجام نمیدادند الان انجام دهند و این خود بزرگترین زیر میزی گرفتن است.آنها با حقوق و درآمندنجومی قبل از تحول سلامت هم وظایفشان را انجام نمیدادن، حالا چه شده که درآمدشان چندین برابر شده خدا داند. مردم فعلا فقط ظاهر را می بینند که پولی نمی دهند.اما این طرح تنها برای بیماران بستری در بیمارستان است. همان بیماران بعد از ترخیص باید بارها به مطب بروند و با تعرفه چندین برابری ویزیت دهند. دارو های چند بارابری بخرند و ...کمی فکر کنید
  • ایرج IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
    0 0
    پس تکلیف ملت چیه؟؟