دلارام عظیمی: دوران حضور ژوزه مورینیو در استمفورد بریج با اخراج مربی پرتغالی در دیدار مقابل وستهم و یک شکست دیگر برای تیم لندنی و قرار گرفتن آبی پوشان در پله پانزدهم جدول با پیچیدگی‌های خاصی روبرو شد.

 نفس‌های آخر «آقای خاص» در استمفورد بریج

چلسی با 10 نفر بازی را به پایان برد و دو نفر از اعضای نیمکت خود از جمله مورینیو را در پایان این بازی اخراج شده دید. در حالی که وستهم با یک گل از قهرمان فصل پیش لیگ برتر جلو افتاده بود، خشم چلسی از قضاوت جاناتان ماس، داور بازی که دو گل درست این تیم را نادیده گرفت، به اوج رسید. بعد از اینکه گل فابرگاس از سوی داور قبول نشد، نمانیا ویدیچ در دقیقه 44 به دلیل دریافت دومین کارت از زمین اخراج شد.

خیلی از بازیکنان چلسی با عصبانیت به این تصمیم داور اعتراض کرده و دو تن از آنها به این دلیل کارت زرد گرفتند. تیم لندنی از روی نیمکت هم به داور بازی اعتراض کرد. سیلوینو لورو، دستیار اول مورینیو به علت فریاد زدن بر سر داور چهارم به سکوها فرستاده شد و مورینیو بعد از اینکه تلاش کرد با داور در بین دو نیمه دراین مورد حرف بزند، با تنبیه مشابهی روبرو شد.

داور به اشتباه گل فابرگاس را آفساید اعلام کرد. گل تساوی کیهیل در نیمه دوم تا حدی چلسی را آرام کرد، ولی اندی کارول با گل ضربه سرش یک باخت تلخ دیگر به آبی پوشان تحمیل کرد. بیلیچ، مربی وستهم بعد از پایان بازی در مورد مورینیو که در سکوت کامل روی سکوها بازی را تا پایان تماشا کرد، گفت: «من برای او متأسفم. اما داور از نظر من مرتکب اشتباه نشد. البته نظریه‌ها در این مورد متفاوت هستند. درمورد گل‌هایی که داور نپذیرفت، هرکس می‌تواند نظر متفاوتی ارایه کند و حتی وقتی تصاویر را می‌بینید، بازهم مطمئن نیستید. من هم اگر تصمیم‌های داوری علیه ما بودند، گله و شکایت می‌کردم، اما آن تصمیم‌ها اشتباه نبودند.»

6 بازیکن چلسی در این بازی از داور کارت گرفتند و در این صورت باشگاه به طور حتم از سوی فدراسیون با جریمه روبرو خواهد شد. هیچ یک از اعضای باشگاه در کنفرانس خبری بعد از بازی حاضر نشدند و با توجه به قوانین سفت و سخت لیگ برتر در این مورد، به طور حتم تنبیه جدیدی در انتظار مورینیو خواهد بود.

فدراسیون فوتبال انگلیس بی‌صبرانه منتظر گزارش داوری ماس از این بازی خواهد بود. این درحالی است که چلسی قصد دارد به تصمیم اخیر فدراسیون در جریمه پنجاه هزار پوندی مورینیو و یک جلسه محرومیت از حضور روی نیمکت تیم به دلیل رفتار ناشایست در پی انتقادهای او از رابرت مدلی بعد از باخت سه بر یک به ساوتهمپتون اعتراض کند. مورینیو به طور حتم مورد بازخواست و مؤاخذه مسؤولان چلسی هم قرار خواهد گرفت.

این باشگاه به رغم ماجرای پرسروصدای اوا کارنیرو، پزشک چلسی و نتایج ضعیفی که او کسب کرده، در این مدت همواره از وی حمایت کرده است. بعد از باخت به ساوتهمپتون، مورینیو هشدار داده بود که او بهترین مربی تاریخ باشگاه بوده و اخراجش بی دلیل است. چلسی هم در یک اقدام غیرمنتظره به حمایت از مربی پرتغالی پرداخته و با انتشار بیانیه‌ای، از همکاری دو طرف خبر داد. اتفاق‌های رخ داده در آپتون پارک اما تا حدی اعتماد آنها به مربی پرتغالی را کاهش داد. اگر مورینیو در استمفورد بریج ماندگار شود، او باید فکری به حال بازیکنان تیم بکند. چلسی این هفته در کاپیتال وان کاپ با استوک سیتی و سپس یکشنبه آینده با لیورپول در لیگ برتر روبرو می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.