قدس آنلاین:رئیس اتاق بازگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون دلار با ارزش وزنی ۳۸۰ هزار تن صادرات کالا از استان صورت گرفته است .

بیش از ۳۵ درصدصادرات خراسان شمالی به کشور افغانستان است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، صمدی در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه بیش از 35 درصد صادرات استان به کشور افغانستان است ، اظهار داشت : بعد از کشور افغانستان بیشترین صادرات با 30 درصد مربوط به کشور ترکمنستان است.

وی از حضور اتاق بازرگانی استان در همایش بررسی ارائه راهکارهای توسعه اقتصادی بین دو کشور ایران و افغانستان خبر داد و افزود : در این همایش تفاهم نامه همکاری بین این دو کشور در زمینه های مختلف در 16 ماده منعقد شد.

وی خاطر نشان کرد : برگزاری شورای مشترک بازرگانی تاجیکستان و ایران با محوریت خراسان شمالی نیز در این همایش رایزنی شد که با موافقت نهایی دو کشور این شورای مشترک برگزار خواهد شد.

صمدی تصریح کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون 9 دوره آموزشی برای 800 نفر برگزار شده که گواهی نامه نیز دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 500 کارت بازرگانی برای تجار و بازرگانان استان صادر شده است ، گفت : از این تعداد حدود 100 نفر فعال هستند که در حال حاضر 42 نفر صادرات انجام می دهند.

وی در خصوص گلایه انگورداران در بحث صادرات به کشور پاکستان اظهار داشت : تعرفه واردات به این کشور افزایش یافته که رایزنی های لازم جهت رفع مشکل صورت گرفته که متاسفانه هنوز تصمیمی گرفته نشده است .

وی همچنین در ادامه در رابطه با معافیت مالیاتی صادرکنندگان گفت : صادرکننده از پرداخت مالیات معاف است و زمانی که کالایی را فرد صادرکننده می خرد مالیات بر ارزش افزوده آن را باید پرداخت کند و سپس با ارائه مدارک به امور مالیاتی مبلغی را که پرداخت می کند پس می گیرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.