فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه پلیس فعالیت شبکه تلگرام را رصد می‌کند، افزود: در صورتی که نیاز باشد پلیس با افرادی که قصد دارند انتخابات را از مسیر خارج کنند، قاطعانه برخورد می‌کند.

نحوه نظارت پلیس بر تلگرام و فضای مجازی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین اشتری در حاشیه همایش روسای پلیس فتای استانهای سراسر کشور در جمع خبرنگاران درباره اقدامات انتخاباتی انجام شده در فضای مجازی، گفت: فضای مجازی هم فرصت به شمار می‌آید، هم تهدید محسوب می‌شود، اما خود انتخابات نشانگر اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: از آنجایی که فضا سیاسی می‌شود، از داخل و خارج دنبال این هستند که فضای آرام موجود را بر هم زنند و بر این اساس پلیس فتا آمادگی صددرصدی دارد که بر فضای مجازی اشراف کامل داشته باشد.

اشتری با اعلام اینکه امیدواریم بسترهای مناسب برای برگزاری انتخاباتی پرشور با حضور گسترده مردم داشته باشیم، افزود: جا دارد از همکاری‌های مردم برای برقراری نظم و امنیت در برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی تشکر و قدردانی کنیم، چرا که طبق گزارشات واصله، عاشورا و تاسوعای سال ۹۴ جزو آرام‌ترین مراسم‌ها گزارش شده است.

کشف ۹۰ درصدی جرایم در فضای مجازی

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه بیش از ۹۰ درصد جرایم در فضای مجازی با همکاری دستگاه قضا و رصد به موقع ماموران پلیس فتا شناسایی و کشف می‌شود، افزود: پرونده‌های مختلفی در سازمان‌های دولتی و غیردولتی و همچنین گزارشات مردمی درباره تخلفات اینترنتی و فضای مجازی مطرح می‌شود که این پرونده‌ها با رصد به موقع و دریافت حکم قضایی به نتیجه می‌رسد.

اشتری در مورد بزرگترین پرونده فضای مجازی در کشور نیز گفت: شاید از نظر مراجع قضایی مجاز نباشیم این پرونده را مطرح کنیم و اگر سخنگوی دستگاه قضا صلاح بداند، جزئیات کشف این پرونده بزرگ را حتما اطلاع‌رسانی خواهد کرد، اما از همین تریبون اعلام می‌کنم بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های مطرح شده در فضای مجازی کشف و به سرانجام می‌رسند و پرونده‌های دیگر نیز در حال پیگیری هستند که به دلیل پیچیدگی‌های اداری کشف و نتیجه‌دهی آنها اندکی طولانی‌تر می‌شود.

وی در مورد مظنونان حادثه خوزستان نیز گفت: ۵ نفر از مظنونان این حادثه دستگیر شدند و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی استان در حال حاضر مسئول رسیدگی به این پرونده هستند.

اشتری افزود: احتمال اینکه این حادثه بومی یا قبیله‌ای باشد بسیار متصور است، اما نمی‌توانیم اظهارنظر قطعی کنیم و باید منتظر نظر قوه‌قضائیه در این زمینه باشیم.

رصد تلگرام توسط نیروی انتظامی

وی در ادامه در مورد فیلترینگ تلگرام و نظارت پلیس بر محتوای مطالب ارسال شده در فضای مجازی نیز گفت: در شورای عالی فضای مجازی که سیاست‌های کلی بر اساس تدابیر رهبری در آن مشخص می‌شود، مصادیق موردنظر از طریق دستگاه قضا و گروهی که فیلترینگ را برعهده دارند، تعیین و به اطلاع مردم می‌رسد. هر موضوعی که به ما مجوز داده شود، اقدامات لازم درباره آن انجام خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد همایش روسای پلیس فتای استان‌های سراسر کشور نیز گفت: این نشست با حضور مدیران پلیس فتا برگزار شده و امیدواریم با تبادل اطلاعات و تجربیات، اثرات مثبت آن را در کار همکارانمان شاهد باشیم.

به گفته وی، آخرین سیاست‌ها و برنامه‌های نیروی انتظامی در فضای مجازی به مدیران و روسای پلیس فتای سراسر کشور ابلاغ شده و به زودی شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین گفت: تاثیر پلیس فتا در کشور و خارج از کشور بسیار مثبت است، به گونه‌ای که در حال حاضر پلیس فتای جمهوری اسلامی ایران در بین سایر پلیس‌های فضای سایبری جایگاه بسیار بالایی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.