نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی می گوید: منتقدین حق ندارند برای دستیابی به مطالبه خود از شیوه های غیرمعقول و غیر معمول استفاده کنند.

محجوب: منتقدین برجام اگر از مسئولان تشکر نمی کنند، لااقل توهین نکنند

به گزارش قدس انلاین ،علیرضا محجوب در گفت و گو با خبرآنلاین در واکنش به اينکه پس از نامه رهبرانقلاب به رئیس جمهور در خصوص برجام هنوز شاهد اصرار مخالفان بر مخالفت شان هستیم، گفت: ما هرگز مخالفین را مذمت نکردیم و نخواهیم کرد؛ چراکه آن ها حق دارند به عنوان مخالف نظرات خود را مطرح کنند.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که اگر این اظهار نظر و مخالفت ها همراه با تهمت و توهین باشد، تکلیف چیست؟ تصریح کرد: حتما توهین کردن و تهمت زدن به افراد از سوی منتقدین نه به صلاح آن ها، نه فضای نقد و نه به صلاح کشور است.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه اهانت، افترا و تهمت در فضای گفت و گو جايي ندارد و خارج از فضاي گفت و گوست، اظهار کرد: رفتارهای تند از سوی تندروها شرایط خشنی را پدید می آورد که منجر به خط و نشان کشیدن طرفین برای هم در داخل خیابان می شود در حالی که نقدها باید در اتاق های فکر، میدان های اندیشه، مناظره، مجادله و مباحثه مطرح و ابهامات روشن شود.

محجوب تاکید کرد: انتقاد کردن حق منتقدین است و آن ها باید بتوانند نظراتشان را بگویند و حرفشان شنیده شود و پاسخ اظهاراتی که بیان می کنند را بشنوند. اما حق ندارند برای دستیابی به مطالبه خود از شیوه های غیرمعقول و غیر معمول استفاده کنند. به کارگیری این روش ها حتما پاسخ خوبی به همراه نخواهد داشت و بیش از همه خود منتقدین ضرر می کنند. همچنان که جریان انتقاد نیز در کشور زیان خواهد کرد، که در این صورت، حق زیان می کند؛ بنابراین نباید تصور شود که ما  از اینکه منتقدین زیان کنند، خوشحال می شویم. بلکه ما زمانی خوشحالیم که منتقدان در عرصه حضور داشته و با سرزندگی از نظراتشان دفاع کنند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت تاکید کرد:  امیدواریم که با بیانیه ای که مقام رهبری درباره  اجرای برجام  دادند، همه ما در این مسیر هماهنگ شویم و هم سو و هم جهت مباحث گذشته را تمام شده تلقی کنیم و به دنبال اجرای برجام باشیم.

وی افزود: فرمایشات رهبری کامل و جامع بود. مصوبه مجلس نیز کاملا گویاست و هیچ نقطه ابهامی ندارد. لذا دولت می تواند با در نظر گرفتن آن شرایط اجرای برجام را فراهم کند. برجام به قدری  واضح، دقیق و منطقی است که حتی طرف های خارجی نیز آن را پذیرفته اند و برای مخالفین و دشمنان جایی برای بحث نگذاشته است.

وی ادامه داد: امیدواریم نکاتي که در نامه رهبری و قانون مجلس آمده است به دقت اجرا شود؛ چراکه قطعا کشور و مردم از آن سود خواهند برد. البته در این شرایط، ممکن است عده ای بخواهند انتقاد کنند که اشکالی ندارد و باید اجازه دهیم انتقاد کنند.

محجوب تصریح کرد: دولت باید به نظرات منتقدین احترام بگذارد. در عین حال منتقدین نیز  باید مراقب شیوه اظهار نظر و بیان انتقاد خود باشند و انتقاداتشان به مقامات کشور نباید رنگ و بوی توهین به خود بگیرد. چرا که  آن ها زحمت کشیده و تلاش کرده اند بنابراین جواب کسی که تلاش کرده است، توهین نیست و اگر از مسئولان امر تشکر نمی کنیم، حداقل به آن ها توهین نکنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شناس IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    1 0
    اقای محجوب تشکر برای چی ،برای از برن بردن منافع کشور ،و کر کره خنده با استکار ودل خون کردن مستظعفین ،خدا بهت یه جو وجدان بده