یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: ورود مداحان به سیاست باعث می‌شود که آبروی خودشان خدشه‌دار شود و سیاستمداران واقعی با مشکل روبه‌رو شوند.

ورود مداحان به سیاست آبروی خودشان را خدشه‌دار می‌کند

به گزارش قدس انلاین،غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایام محرم برای همه ایرانیان، ایامی مهم و مقدس است، به همین دلیل کار نهادهایی که با امور اعتقادی مردم سر و کار دارند کار سختی است. بحث مداحان از روحانیت جداست؛ چرا که روحانیت خود نهادی است که تشخیص می‌دهد چگونه براساس اسلام مبانی اعتقادی را مطرح کنند.

وی ادامه داد:‌ کار مداحان گرم کردن مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) است. معمولا مردم ما با هر اعتقاد و اندیشه‌ای برای ایام محرم احترام ویژه‌ای قائل هستند. اقلیت‌های مذهبی هم به این مراسم احترام می‌گذارند و برایشان برگزاری عزاداری مهم است، آن‌ها عاشورا را به عنوان یک حرکت عظیم انسان‌ساز می‌شناسند و ایثاری که امام حسین (ع) از خود نشان دادند برایشان ارزشمند است.

این فعال سیاسی افزود: در مراسم ایّام محرم خیلی وقت ها به ظاهر افراد نگاه می‌کنیم و متوجه می‌شویم سنخیتی با امور مذهبی ندارند اما به دلیل بزرگی اتفاق عاشورا، در دهه اول محرم با عزاداری و نذر دادن این ایام را گرامی می‌دارند. وقتی این همه خلوص، صفا و صمیمیت در این مراسم وجود دارد، نباید بگذاریم آلودگی وارد این مراسم شود.

وی همچنین تاکید کرد: دور از انصاف است که با سیاسی کاری‌ها فضای پاک محرم را آلوده کنیم. از طرفی هم شعاری که می‌گوید دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ما است هم مورد قبول است، اما باید بدانیم از کدام سیاست و دین صحبت می‌کنیم.

انصاری با اشاره به ویژگی‌های سیاستمداران دین‌دار گفت: سیاستمداران می‌دانند که ورود به کارهای سیاسی و حضور در آن دشوار است چرا که حوزه‌ سیاست حوزه‌ای سخت به حساب می‌آید. همان‌طور که همه نمی‌توانند شعر بگویند، بخوانند و مداحی کنند، همه هم نمی‌توانند کار سیاسی انجام دهند. فعالین سیاسی براساس تجربه و استمرار در فعالیت‌های سیاسی و با دانشی که دارند کارهای سیاسی انجام می‌دهند و یکدیگر را به چالش می‌کشند.

وی افزود: سیاست دو بخش دارد. یکی بخش عمومی سیاست که ارزش‌های مبتنی بر انقلاب و کلیه ارزش‌هایی که مردم به خاطر آن خون داده‌اند را دربرمی‌گیرد که من فکر می‌کنم همه به این بخش عقیده دارند و به طور قطع همه مردم وظایف خود را در این زمینه در زمان‌های انتخابات و راهپیمایی‌ها انجام می‌دهند.

این فعال سیاسی همچنین ادامه داد: بخش دوم سیاست، سیاست تخصصی است که لازم است افرادی با تجربه و سابقه فعالیت های سیاسی و حزبی اجرای آن را برعهده بگیرند. روحانیت و دستگاه‌هایی که در چارچوب قانونی خودشان فعالیت می‌کنند امروز مورد توجه و مهر مردم قرار می‌گیرند اما آن‌هایی که خواسته‌اند در حوزه‌های تخصصی دیگران دخالت کنند با واکنش‌ منفی مردم مواجه می‌شوند.

انصاری در پایان خطاب به مداحان گفت: ورود مداحان به سیاست خلاف حوزه‌ تخصصی آن‌ها است. با این کار هم به حیثیت خود لطمه وارد می‌کنند و هم جو حاشیه‌ای در بین مردم ایجاد می‌کنند و سیاستمداران واقعی را دچار مشکل می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
    0 0
    ورود مداحان به سياست بسيار ضروري و لازم است .بي آبرويي براي آناني است كه دلباخته آمريكا هستند و مايلند تا دوباره پاي اين ابر جنايتكار را به ايران باز كنند . همه آناني كه دغدغه دين دارند از ورود هر چه بيشتر مداحان به سياست با آغوش باز استقبال مي كنند . تنها راه خنثي سازي فتنه فتنه گران همين حضور پر شور است . سر پرشور و شهادت طلب خار چشم دشمنان است .