وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که دولت از چند ماه قبل برنامه‌ریزی برای خروج از رکود در بخش مسکن را آغاز کرد، گفت: مصوبات چند ماه اخیر شورای پول و اعتبار نشان از آن دارد که توجه به خروج از رکود در این بخش زودتر از سایر بخش‌ها آغاز شده است.

مسکن در مقابله با رکود پیشرو بوده است

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب تصریح کرد: در طول ماه‌های گذشته شورای پول و اعتبار چند مصوبه مختلف برای حمایت از بازار مسکن و افزایش قدرت خرید مردم صادر کرده است که نشان از پیگیری طولانی‌مدت این موضوع در نهادهای مربوط دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مبالغ فعلی وام مسکن بالاترین حد از تسهیلاتی است که در این بخش ارائه می‌شود، اظهار کرد: ما در طول هفته‌های گذشته مصوبات مختلفی را در این زمینه پشت سر گذاشته‌ایم و پس از تصویب وام 80 میلیونی در روزهای گذشته وام 35 میلیون تومانی را نیز به 60 میلیون تومان افزایش دادیم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: البته نمی‌توان گفت این پایان کار است، اما برای گرفتن تصمیم‌های جدید نیاز به بررسی و دریافت نظرات کارشناسی وجود دارد.

آخوندی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ارائه‌ی 569 خدمت جداگانه که از سوی وزارت راه و شهرسازی به مردم ارائه می‌شود، تصریح کرد: ما در طول دو سال گذشته تلاش کردیم فهرستی دقیق از این خدمات به دست آورده و با برنامه‌ریزی حداکثری نسبت به بهبود این خدمات و البته دریافت نظرات و انتقادات مردم اقدام کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی شهراه توضیح داد: این سامانه که به نام مدیریت ارتباط شهروندی وزارت راه و شهرسازی کار خود را آغاز می‌کند، در حال حاضر 37 خدمت از خدمات اصلی وزارت راه و شهرسازی را شامل می‌شود و مردم می‌توانند کلیه شکایات خود نسبت به نحوه‌ی ارائه این خدمات را در این سامانه ثبت کرده و منتظر پاسخ باشند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کارکرد این سامانه که در تلاشیم در آینده نزدیک به تمام خدمات وزارت راه و شهرسازی آن را بسط دهیم به این شکل است که پس از ثبت شکایات مردم کار به‌طور مستقیم روی میز مسوول یا کارشناس مربوطه می‌رود و این فرد باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به ارائه‌ی پاسخی مناسب به این شکایات اقدام کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.