قدس آنلاین: رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی، ظهر امروز در نشست خبری این اتحادیه ضمن هشدار به خانواده ها برای فعالیت برخی هیئت های افراطی در ایام محرم، از برنامه های ویژه روز ۱۳ آبان خبر داد.

خانواده ها مراقب هیئت های افراطی در ایام محرم باشند


به گزارش قدس آنلاین، سید قاسم حوائجی ظهر امروز در نشست خبری اتحادیه های انجمن اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی اظهار کرد: نیاز جدی برای ورود به دوره اول متوسطه احساس شده است که برای پاسخ به این نیاز در سال تحصیلی جاری ۵۰ درصد از مدارس این دوره در شهر مشهد تحت پوشش فعالیت های این اتحادیه قرار گرفته اند.
وی پیرامون برنامه اتحادیه انجمن های اسلامی برای سال تحصیلی آینده و در دوره یادشده تصریح کرد: در سال تحصیلی آینده، علاوه بر مدارس دوره اول متوسطه شهر مشهد، مدارس دیگر شهرستان های استان خراسان رضی هم از خدمات و آموزش های اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بهره مند می شوند.
رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی با اشاره به طرح های تابستانی برای دوره اول متوسطه بیان کرد: در تابستان امسال، طرح چمران ۹۴ برای پسران و طرح ترنج برای دختران دوره اول متوسطه و به صورت پایلوت در مشهد اجرا شده است.
حوائجی با بیان اینکه مشهد، شهری پیشرو در فعالیت های اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان است، افزود: شهر مشهد، شهری پیشرو در انجام و اجرای فعالیت های اتحادیه است و ورود این اتحادیه به مدارس متوسطه دوره اول برای نخستین بار و به ابتکار شهر مشهد صورت می گیرد که این طرح می تواند به الگویی برای سایر استان ها تبدیل شود.
وی در خصوص هیئت دانش آموزی این اتحادیه برای ایام مبارک محرم خاطر نشان کرد: هیئت انصارالمهدی در مدارس دخترانه و پسرانه ویژه گرامیداشت یاد و خاطره رشادت های امام حسین(ع) و ۷۲ یار ایشان ساماندهی شده اند.
رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی یکی از دغدغه های امروز خانواده ها را وجود برخی هیئت های انحرافی در مشهد دانست و تاکید کرد: در حال حاضر شاهد فعالیت برخی از هیئت های انحرافی در سطح شهر مشهد هستیم که در برخی از زمینه ها به افراطی گری می پردازند و سبب نگرانی بسیاری از خانواده ها شده اند و نیاز شدیدی نسبت به تشکیل هیئت های الگویی احساس می شود.
حوائجی ادامه داد: هم چنین بیشتر هیئت ها، مداح محور هستند؛ در حالیکه هیئت های دانش آموزی و هیئت های ویژه جوانان باید سخنران محور باشند تا سبب جذب بیشتر جوانان شوند.
وی در زمینه برنامه های ویژه ۱۳ آبان یادآور شد: برای ۱۳ آبان برنامه ای محوری تحت عنوان بازخوانی تاریخی رویدادهای مبتنی بر جنایت های آمریکا و با ۳ سرفصل ویژه در نظر گرفته شده که به جهت بصیرت افزایی دانش آموزان اجرایی می شود.
رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی پیرامون سر فصل های طرح یاد شده اظهار کرد: سر فصل اول این طرح جنایت آمریکا علیه مردم ایران؛ سرفصل دوم جنایات آمریکا علیه مردم سایر کشورها و سرفصل سوم نیز پیرامون جنایت آمریکا علیه مردم آمریکایی است.
حوائجی در ارتباط با کمپین های ذی ربط روز ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار جهانی تصریح کرد: کمپین های دانش آموزی جمله نویسی تحت عنوان پنجره های نفوذ برای این روز تدارک دیده شده که پویشی را در شبکه های مجازی و با تکمیل جمله «شیطان بزرگ بداند...» به دنبال دارد.
وی در خصوص کمپین عکس دانش آموزی ۱۳ آبان بیان کرد: کمپین عکس دانش آموزی تحت عنوان رژیم «صهیونیستی بداند...» برای روز ۱۳ آبان در نظر گرفته شده است.
رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی از برپایی ایستگاه های ویژه در ذیل راهپیمایی ۱۳ آبان خبر داد و گفت: ایستگاه های ویژه روز راهپمیایی برای دختران و پسران دانش آموز برپا می شوند تا ضمن ساماندهی کمپین ها، به شعار نویسی نیز بپردازند.
حوائجی در زمینه فراخوان «سی رنگ» خاطر نشان کرد: طرح سی رنگ به جهت تقویت روحیه استکبارستیزی دانش آموزان و حساس کردن آنان نسبت به خطر نفوذ فرهنگی دشمن در نظر گرفته شده و این طرح می تواند دانش آموزان را برای پس از برجام نیز آماده کند.
وی با بیان اینکه شایعاتی مبنی بر عدم همکاری و همراهی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای راهپیمایی ۱۳آبان صحت ندارد، افزود: شایعاتی مبنی بر عدم همکاری لازم آموزش و پرورش خراسان رضوی برای راهپیمایی ۱۳ ابان صحت ندارد و این مجموعه نهایت همراهی را با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان در تمامی راهپیمایی های دانش آموزی را دارد.
رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی در پاسخ به خبرنگار قدس آنلاین مبنی بر فعالیت های آموزشی این اتحادیه گفت: ما تنها تمرکز بر فعالیت های فرهنگی نداریم، بلکه توجه ویژه ای نیز به فعالیت های آموزشی دانش آموزان اعمال می کنیم که این مهم بر عهده موسسه علمی آینده سازان بوده که یکی از موسسات اقماری اتحادیه به شمار می رود.
حوائجی در معرفی فعال ترین اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان خراسان رضوی عنوان کرد: انجمن شهرستان های مشهد، نیشابور، خواف، تربت حیدریه و قوچان از فعال ترین اتحادیه های استان به شمار می روند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.