فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به افزایش پنج برابری گیت ها در مرز مهران، گفت: بدون گذرنامه ترددی صورت نمی گیرد و در داشتن ویزا نیز براساس تصمیمات دولت عراق فعلا پابرجاست.

ویزا براساس تصمیمات دولت عراق فعلا پابرجا است/برخی سایت ها درباره ماجرای قزوین تشویش اذهان عمومی کردند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سردار حسین اشتری در حاشیه پنجمین دوره آموزشی متمرکز کوثر ویژه روسای و فرماندهان رده های اجرایی پلیس پیشگیری ناجا در جمع خبرنگاران افزود: براساس برنامه ها و تدابیر نیروی انتظامی امسال تمهیدات خوبی برای اربعین حسینی صورت گرفته است، افزایش گیت های بازرسی در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه یکی از برنامه های ناجا است.
وی با اشاره به اینکه در مرز مهران گیت های بازرسی نیز پنج برابر شده افزود: امکانات رفاهی مطلوبی با همکاری و تعامل نیروی انتظامی و سازمان حج برای زائران در نظر گرفته شده است.
فرمانده ناجا در خصوص تردد زائران تاکید کرد : بدون گذرنامه ترددی صورت نمی گیرد و در داشتن ویزا نیز براساس تصمیمات دولت عراق فعلا پابرجاست. زائران باید برای تردد در ایام اربعین حسینی علاوه بر داشتن گذرنامه که یک ضرورت و الزام است فعلا ویزا هم داشته باشند.
وی اضافه کرد : منتظریم ببینیم دولت عراق در آینده تصمیم و نظر خاصی دارد یا نه و در صورت هر گونه تغییر به مردم اعلام خواهیم کرد.

** اظهارات فرمانده ناجا در خصوص حادثه اخیر قزوین
اشتری در خصوص حادثه اخیر قزوین اضافه کرد: موضوع به نحوی نبود که برخی از سایت ها و خبرگزاری ها اعلام کرده بودند و آنها باعث تشویش اذهان عمومی شده اند. این که گروهی با سلاح گرم اقداماتی را در راستای تجاوز به عنف در قزوین انجام داده اند حقیقت نداشته است؛ اخبار این چنینی باید از طریق مراجع رسمی اعلام شود.
فرمانده ناجا تاکید کرد: تنها سه شاکی در این پرونده بود که یک مورد تجازو به عنف و دو مورد زورگیری را اعلام نمودند و پلیس نیز با اقدامات سریع مجرمان را دستگیر کرد.
وی همچنین در خصوص نظارت و بازرسی های سرزده از کلانتری ها و پاسگاه ها نیز بیان کرد: اینگونه نظارت و بازرسی ها در دستور کار ما است. نظارت و بازرسی ها به شکل سرزده چه از طرف من و چه از طرف فرماندهان دیگر صورت می گیرد چرا که یک اولویت است.
این مقام ارشد انتظامی همچنین در خصوص اقدامات و نظارت پلیس بر فضای مجازی گفت: نظارت پلیس بر فضای مجازی براساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون تشخیص مصادیق مجرمانه است.
وی در خصوص طرح پلیس برای کاهش آلودگی هوا گفت: با همکاری و تفاهم پلیس و شهرداری امیدواریم به یک توافقنامه در خصوص کاهش آلودگی هوا و تسهیل رفت و آمد مردم برسیم.

** ارتقای سطح مهارتی مدیران اولین اولویت تشکیل این دوره های آموزشی است
اشتری در خصوص هدف از برگزاری این دوره ها گفت: ارتقای سطح مهارتی مدیران و کارکنان ناجا اولین اولویت در تشکیل این دوره های آموزشی است.
فرمانده ناجا افزود: استانداردسازی رفتار کارکنان با ارباب رجوع و مراجعان، استفاده از تجهیزات نوین در اجرای ماموریت ها و آموزش کلیه نیروها از دیگر اهداف برگزاری این دوره ها است.
فرمانده ناجا با اشاره به حساسیت ماموریت های پلیس اظهار کرد: کارکنان ناجا باید به آموزش های نوین آشنا بوده و این آموزش ها باید مستمر باشد.
این مقام ارشد انتظامی در خصوص تجهیزات و امکانات ناجا خاطر نشان کرد: سعی شده هر سال تجهیزات جدیدی وارد سازمان شود و در آینده نیز در صورت اختصاص اعتبارات از سوی دولت، حتما شاهد ارتقای تجهیزات و امکانات ناجا و ورود فناوری های جدید خواهیم بود. هر چند با وجود تجهیزات و امکانات فعلی ناجا در انجام ماموریت ها موفق عمل کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.