معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز پرخوری و چاقی علت اصلی مرگ در ایران به دلیل تاثیر در بروز انواع بیماری‌هاست.

پرخوری و چاقی علت اصلی مرگ در ایران/ ارتباط ۳۰ درصد سرطان‌ها با چاقی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، دکتر "رضا ملک‌زاده" در نشست هم‌اندیشی در خصوص ایمنی غذا و محصولات غذایی تراریخته که در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد برگزار شد، ادامه داد: نزدیک به 65 درصد مردم ایران وزنی بالای حد استاندارد دارند و این عامل مهمی برای مبتلا شدن آن‌ها به انواع بیماری‌های دیابت، سکته‌های قلبی و عروقی، افزایش فشارخون و سرطان‌هاست.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: طبق تحقیقات انجام‌شده 30 درصد سرطان‌ها با چاقی و افزایش وزن مرتبط هستند و امیدواریم با افتتاح مرکز تحقیقات سلامت غذا در استان یزد بتوانیم به کمک پزشکان و متخصصان پرتلاش این استان عوامل بیماری‌زای غذایی را شناسایی کنیم تا مردم کشور بتوانند از غذاهایی سالم‌تر بهره‌مند شوند.

دکتر رضا ملک‌زاده همچنین در مراسم افتتاح آزمایشگاه تشخیص مولکولی مخاطرات غذا در یزد گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما در وزارت بهداشت، تاکید بر سلامت غذایی مردم است که باید با روشهای علمی و دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: تولید مواد غذایی تراریخته (اصلاح ژنتیکی شده) با رعایت استانداردها و قواعد مربوطه می تواند مانند محصولات ارگانیک در سبد کالای مصرفی مردم قرار گیرد.

وی افزود: طبق مطالعات انجام شده، غذای مصرفی مردم ایران از سلامت نسبی برخوردار است و افزایش مصرف مواد غذایی در کشور نیز باید اصلاح شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، هدف از تاسیس مرکز سلامت غذا در یزد را بررسی میزان سموم مواد غذایی و تولید محصولات تراریخته و شناسایی عوامل بیماری‌زا در مواد غذایی عنوان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.