قدس آنلاین یزد - دو طرح "استخراج نانو ذرات صمغ عربی جهت استحکام بخشی اسناد کاغذی" و "ساخت پیلوت سیستم گرمایش و سرمایش طبیعی اتاق با استفاده از دیوار ترومبی" با حمایت مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد به مرحله بهره‌برداری رسید.

دو طرح نوآورانه ديگر با موفقيت به اجرا درآمد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، اعظم سهیلی پور مجری طرح استخراج نانو ذرات صمغ عربی در مورد اين طرح نوآورانه اظهارداشت : با توجه به این که طی فرآیند ساخت کاغذ ماشینی با استفاده از خمیر چوب، کاغذهایی نامرغوب تولید مي‌شود و این کاغذها در معرض عوامل محیطی، زرد، ترد و شکننده می‌شوند، مشکلاتی برای جامعه‌ی مرمت و افراد مرتبط با آنان ایجاد می‌کند.

وی افزود: این طرح که در حال حاضر با حمایت مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد به مرحله بهره‌برداری رسیده، توانسته با تلفیق علوم جدید مانند فناوری نانو و علوم سنتی مانند به کارگیری صمغ عربی، کاغذ با کیفیت تولید کند.

"مهران ربانی" مجری طرح ساخت پیلوت سیستم گرمایشی و سرمایشی نیز با بیان این که سیستم‌های حاضر از نوع سیستم های غیرفعال هستند، خاطرنشان ساخت: در این سیستم با استفاده از انرژی خورشیدی به گرمایش و سرمایش یک اتاق تست پرداخته شده است.

اين محقق جوان با بیان این که از اجزا مهم این سیستم دیوار ترومبی است، تصریح کرد: این نوع دیوار تکنیکی برای دریافت شارژ حرارتی خورشید و انتقال آن به فضای داخل ساختمان از طریق انتقال حرارت جابجایی، هدایت و تشعشع، عمل مي‌كند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.