دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار روز پنجشنبه خود با نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که موضوع مقابله مشترک با تروریسم یکی از محورهای اصلی این دیدار بوده و دو طرف بر ضرورت مقابله مشترک با تروریسم در منطقه تاکید دارند.

شمخانی: ایران و پاکستان بر مقابله مشترک با تروریسم تاکید دارند

به گزارش قدس آنلاین علی شمخانی امروز و پس از دیدار با محمد نواز شریف، در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما گفت: با توجه به تلاش ها و تجارب ایران به عنوان یکی از محورهای جدی مبارزه با تروریسم، ضرورت همکاری دو کشور در حوزه مقابله با تروریسم در این دیدار مورد تاکید قرار گرفت.

وی همچنین درباره دیگر محورهای مطرح شده در دیدار خود با نخست وزیر پاکستان گفت: هر دو طرف تاکید بر این مهم داشتند که روابط دوجانبه میان ایران و پاکستان، روابطی ریشه دار، تاریخی و روابطی دوستانه در شرایط سخت است.
دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: موضوع های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، دفاعی، منطقه ای و جهان اسلام از جمله حوزه های مشترک کاری دو کشور است که دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری در تمامی این زمینه ها تاکید دارند و این موضوع در دیدار محمد نواز شریف مطرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.
وی اظهار داشت: در این دیدار دو طرف تاکید کردند که با توجه به ظرفیت های اقتصادی موجود در ایران و پاکستان به ویژه در بخش انرژی، ترانزیت، بنادر، برق و سایر زمینه ها، مبادلات تجاری دو کشور به رقم پنج میلیارد دلار قابل افزایش است.
علی شمخانی همچنین با بیان اینکه مسایل مرزی میان ایران و پاکستان نیز در دیدار وی با نخست وزیر پاکستان مورد تبادل نظر قرار گرفته است گفت: در این دیدار تاکید شد که در صورت وجود اراده جدی در هر دو طرف، این مسایل قابل حل و پیشگیری است و با توجه به حسن نیت هر دو طرف، قرار شد این موضوع به شکل جدی تر از سوی طرف پاکستانی مد نظر قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه پاکستان در برخی مسایل منطقه ای تصمیم های خوب و صحیحی اتخاذ کرده است گفت: در دیدار با نواز شریف از اینکه پاکستان به عنوان یک کشور اسلامی اجازه نداد تا توان نظامی آن در خدمت ایجاد تفرقه در جهان اسلام قرار گیرد، قدردانی شد.
شمخانی افزود: در دیدار امروز با نخست وزیر پاکستان موضوع فاجعه منا نیز مورد گفت وگو قرار گرفت و تاکید شد که ضرورت دارد به منظور حفظ وجهه جهان اسلام، یک کمیته حقیقت یاب برای روشن شدن دلایل بروز این فاجعه و چگونگی تضمین جلوگیری از تکرار مجدد آن تشکیل شود.
دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که صبح روز گذشته (چهارشنبه) وارد اسلام آباد شد قرار است ساعتی دیگر با چودری ںثار علی خان وزیر کشور پاکستان به عنوان برنامه پایانی خود در این سفر دو روزه دیدار و گفت وگو کند.
علی شمخانی طی روز گذشته و امروز با ناصر خان جنجوعا مشاور امنیت ملی، سرتاج عزیز مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان و محمد نواز شریف نخست وزیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
شمخانی همچنین عصر دیروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
این نخستین سفر شمخانی به پاکستان از زمان آغاز مسؤولیت وی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان محسوب می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.