رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با استقرار سامانه بارشی بر روی استان، بارش برف و باران در سطح خراسان رضوی از ابتدای هفته آینده آغاز می‌شود.

آغاز بارش برف و باران در خراسان رضوی از ابتدای هفته آینده
به گزارش قدس آنلاین، یحیی قائنی‌پور امروز در گفت‌وگو با فارس، در خصوص پیش‌بینی وضعیت هوای استان و کلانشهر مشهد طی روزهای آینده اظهار کرد: با عبور امواجی ضعیف طی امروز تا ظهر فردا ناپایداری‌های خفیف و پراکنده‌ای در نیمه شمالی استان خواهیم داشت.

وی افزود: به تدریج از بعدازظهر فردا با استقرار سامانه بارشی بر روی شمال شرق کشور انتظار داریم بارش‌های بسیار خوبی در روزهای شنبه تا صبح روز دوشنبه در سطح استان داشته باشیم.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین حجم بارش از ظهر روز شنبه تا اواخر وقت روز یکشنبه در سطح استان رخ می‌دهد، گفت: در روز شنبه بارش‌ها بیشتر به شکل رگبار و رعد و برق و در روز یکشنبه با شمالی شدن جریانات در سطح زمین بارش‌ها در بخش‌هایی از استان به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، فردا وضعیت هوای کلانشهر مشهد کمی تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، در بعدازظهر به تدریج افزایش ابر و در عصر با احتمال رگبار و رعد و برق گاهی با وزش باد نسبتا شدید خواهد بود.

قائنی‌پور تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته، تربت جام با حداقل دمای 9 درجه سانتی گراد خنک‌ترین و سبزوار با حداکثر دمای 30 درجه سانتی گراد گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه در 24 ساعته گذشته از ایستگاه‌های هواشناسی استان بارندگی گزارش نشده است، خاطرنشان کرد: در همین مدت حداقل و حداکثر دمای شهر مشهد بین 13+ و 27+ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.