قدس آنلاین یزد - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: دولت منابع لازم را برای تحقق رشد ۳ درصدی سال ۹۴ تدارک دیده است.

دولت منابع رشد اقتصادی ۳ درصدی را تامین کرده است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، حمید رضا نصیری زاده در دومین نشست هم اندیشی با مدیران و معاونان بانک های استان یزد با بیان اینکه دولت به دنبال این است تا رشد اقتصادی 3 درصدی را تا پایان سالجاری محقق کند، بیان داشت: دولت این منابع را تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مدل های اقتصادسنجی، هر درصد رشد اقتصادی در کشورمان نیازمند 9700 میلیارد تومان اعتبار در بخش عمرانی است، افزود: دولت در این راستا در حدود 30 هزار میلیارد تومان تا پایان سالجاری به این حوزه اختصاص خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت استان با اشاره به اینکه بخشی از این اعتبار از محل منابع خارجی آزادشده از رفع تحریم ها تامین خواهد شد تصریح کرد : معادل ریالی بخشی از این منابع در دولت قبل صرف شده و امکان بهره گیری از همه این اعتبارات آزادشده وجود ندارد.

 

نصیری زاده افزود: دولت بطور موازی و در جامعه، تحریک تقاضا را در دستور کار قرار دارد و بر این اساس وام های 10 و 25 میلیونی در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در بخش دیگری از جلسه برخی پیشنهادات درخصوص اجرای بسته تحرک بخشی به اقتصاد را با مسئولان بانک ها در میان گذاشت و خواستار ارائه برنامه آنان برای اجرایی شدن این بسته در استان یزد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.