قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: سیل روزهای گذشته ۲۵ میلیارد ريال به آثار باستانی استان ایلام خسارت وارد کرد.

خسارت ۲۵ میلیارد ريالی سیل به آثار باستانی ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، عبدالمالک شنبه زاده با بیان اینکه سیل آخر هفته گذشته به 8 اثر تاریخی استان ایلام آسیب وارد کرده است، اظهارداشت: بر اثر جاری شدن سیل برخی از زیرساخت های گردشگری و آثار تاریخی استان ایلام آسیب دیده اند.

وی با اشاره به اینکه دیوار جنوبی قلعه کنجانچم در اثر سیلاب و به احتمال زیاد بر اثر برخورد صاعقه به اندازه 15 متر فرو ریخته است و راه دسترسی و برق زینگان آسیب جدی دیده است، افزود: قلعه شاخ واقع در شهرستان دهلران، قلعه های پور اشرف و میر غلام واقع در شهرستان دره شهر نیز آسیب دیده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام به آسیب وارده به قلعه هزار درب واقع در شهرستان آبدانان و قلعه والی در ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: همچنین امام زاده مهدی صالح(ع) در ماژین نیز در اثر جاری شدن سیلاب آسیب دیده اند.

عبدالمالک شنبه زاده با اشاره به خسارات وارده به آثار باستانی استان، یادآور شد: به صورت کلی در تمامی استان پس از بررسی های انجام شده حدود دو ملیارد و 500 میلیون ریال به زیرساخت های گردشگری و آثار باستانی و تاریخی استان ایلام خسارت وارد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.