قدس آنلاین : معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور گفت: هوای سالم اصفهان در هفت‌ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۳ برابر افزایش پیداکرده که این تعداد در سال ۹۲ تنها ۴۸ روز، سال ۹۳، ۱۱۸ روز و در هفت‌ماهه سال جاری این تعداد روزها به ۱۵۴ روز رسیده است.

افزایش ۳ برابری هوای سالم در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، معصومه ابتکار در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اصفهان افزود: احیای تالاب گاوخونی در دستور کار سازمان محیط‌زیست است و بر اساس مصوبه شورای عالی آب حق ابه تالاب گاوخونی اصفهان تأمین خواهد شد.
وی گفت: باید توجه داشت که منابع آبی در کشور محدود است و مصارف باید منطبق با محدودیت موجود باشد که در این راستا باید الگوی مصرف اصلاح شود.
رئیس سازمان محیط‌زیست کشور ادامه داد: در مورد ریز گردها و کانون‌های گردوغبار گزارش کامل و خوبی ارائه شد که در برخی از مناطق نهال‌کاری خواهند شد.
ابتکار گفت: واحدهای تولیدی و صنعتی که در راستای کاهش آلودگی هوا پژوهش‌هایی را انجام دهند و در این راستا ثبت اختراع داشته باشند دولت نیمی از هزینه‌های اجرای طرح آن‌ها را تأمین خواهد کرد.
وی افزود: صندوق ملی محیط‌زیست ایران که در دولت هشتم تأسیس شد و تاکنون تعطیل بود باهدف حمایت از تولید، فعال‌شده است که می‌توان از آن به‌عنوان شتاب‌دهنده فناوری‌های سبز نام برد.
معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون هیچ مجوز شکار چهارپا در کشور صادر نشده و تنها برای چهار پایان خطرساز مانند گراز که آسیب‌رسان هستند چند مجوز محدود شکار صادرشده است.
ابتکار ادامه داد: نوع کار سازمان محیط‌زیست نظارتی و برای کنترل و جلوگیری از شکار، زمین‌خواری، جلوگیری از آلودگی آب‌وخاک تأسیس‌شده و از وظایف این سازمان است که در عالی‌ترین سطوح این هماهنگی‌ها در دولت یازدهم برقرار است.
وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور دولت خود را دولت محیط‌زیست می‌نامد و در این راستا از سازمان‌های مردم‌نهاد حمایت می‌شود که بحث قرق‌های اختصاصی شکار با حضور بخش خصوصی و صدور مجوز برای انهااز جمله آن است.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در پاسخ به سؤال خبرنگار ایمنا مبنی بر اینکه آیا جواب نامه خود را از رئیس سازمان صداوسیما دریافت کرده است یا خیر تأکید کرد: در مورد پخش گزارش از تجمع کارمندان سازمان محیط‌زیست در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما خواستار پاسخ‌گویی در رسانه ملی شدیم که هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.
ابتکار ادامه داد: مشکلات کارکنان و کارمندان در همه سازمان‌ها و حتی خود صدا و سیما وجود دارد اما رسانه ملی مشکلات کارمندان سازمان محیط‌زیست را بزرگنمایی کرده و انعکاس ان در این سطح در شان رسانه ملی نبود.
وی گفت: عده‌ای می‌خواهند دولت را تحت‌فشار قرار دهند و رسانه ملی باید فرصت را برای طرح صحیح مسائل ارائه دهد تا یک طیف خاص سیاسی از موضوعات مطرح‌شده بهره‌برداری سیاسی خود را نداشته باشد.
رئیس سازمان محیط‌زیست کشور افزود: دو کارخانه فولاد مبارکه و ذوب‌آهن اصفهان باوجود اقدام برای کاهش آلودی هنوز در لیست واحدهای صنعتی آلوده قرار دارند چراکه قانون صفر و صدی اجرا می‌شود و در تلاش هستیم تا برای واحدهایی که اقدام به کاهش آلودگی کرده‌اند امتیاز ویژه‌ای قائل شویم.
ابتکار خاطرنشان کرد: طبق گفته مقام معظم رهبری امسال سال همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت و این همدلی و هم‌زبانی کلید پیشرفت کشور است و نباید اجازه دهیم عده‌ای قلیل که در تلاش برای بهره‌برداری‌های سیاسی هستند برنامه‌های کلان دولت را مورد خدشه قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.