شهردار تهران جزییات جلسه شبانه مسوولان شهری، پلیس با وزیر کشور درباره طرح LEZ را تشریح کرد.

دفاع قالیباف از عملکرد مالی شهرداری تهران/ آخرین خبرها از LEZ

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم خشت طلایی و در جمع خبرنگاران درخصوص جلسه شبانه‌اش با مسوولان وزارت کشور و پلیس برای اجرای طرح LEZ به ایسنا گفت: در این جلسه اصل کار مورد توافق قرار گرفت اما مقرر شد در محدوده زوج و فرد علاوه بر اینکه همچنان این طرح اجرایی شود، داشتن معاینه فنی نیز الزامی شود.

 

وی با بیان اینکه در گذشته برخی معاینات فنی دچار نواقصی بود، گفت: برخی برچسب‌ها از مسیر نادرستی کسب شده بود که حالا بانک اطلاعاتی آنها درست شد.

شهردار تهران در مورد زمان اجرا نیز گفت: در این جلسه قرار شد اصلاح آیین‌نامه زمان‌بندی اجرای طرح توسط آقای خندان‌دل معاون وزیر کشور صورت گیرد و به نظر می‌رسد این اصلاح یک ماه زمان ببرد.

قالیباف افزود: هیات دولت مصوبه‌ای دارد که براساس آن خودروهای کاربراتوری و کامیون‌های دارای بیش از 20 سال نباید در کلانشهرها تردد کنند و در این جلسه تاکید شد این مصوبه که مدت‌های زیادی اجرا نشده، در تهران به صورت جدی اجرا شود.

مباحث مالی شهرداری شفاف است

وی در مورد برخی انتقادات درخصوص عدم شفافیت مالی که توسط تعدادی از اعضای شورای شهر نیز مطرح شد گفت: بارها اعلام کردم که مباحث مالی شهرداری شفاف است و وجود حسابرس که نسبت به حسابرسی وضعیت مالی شهرداری اقدام می‌کند نیز دلیل بر شفافیت است.

شهردار تهران با بیان اینکه بند یا تبصره‌ای بیاورید که قبل از سال 84 صورت‌های مالی توسط حسابرس بررسی می‌شد، گفت: در ابتدا شهرداری خود راسا نسبت به حسابرسی شرکت‌های وابسته به خود اقدام و پس از آن نیز شورا به عنوان ناظر نسبت به حسابرسی اقدام می‌کند و ممکن است بین 2 حسابرس اختلاف‌نظرهایی وجود داشته باشد و این به معنای تخلف نیست چراکه ممکن است تاییدیه یک نامه دیر برسد یا فلان مقدار پول چند روز بعد از موعد مقرر واریز شود که این به معنای تخلف نیست و تا این لحظه هیچ جرمی رخ نداده است.

قالیباف با بیان اینکه وجود حسابرس به معنای شفافیت مالی است گفت: جرمی واقع نشده است.

وی درخصوص برخی انتقادات وارده به جایزه خشت طلایی گفت: در سال 2013 جایزه خشت طلایی در دستور کار قرار گرفت و هر دو سال یک بار در روز جهانی شهرها این مسابقه جهت انتخاب اقدامات برتر شهرها برگزار می‌شود و جایزه‌ای به شهرداری‌های آن شهر تعلق می‌گیرد.

شهردار تهران افزود: برگزاری اینگونه مسابقات در بهتر دیده شدن تهران موثر است و یکی از ویژگی‌های خوب این مسابقه، پروژه‌های زیادی است که به دبیرخانه ارسال و بررسی می‌شود به عبارت دیگر می‌توان از این جایزه به عنوان یکی از روش‌های کسب تجربه یاد کرد.

تهران به دلیل پروژه دریاچه شهدای چیتگر، باغ موزه قصر، پروژه نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر،‌ تکمیل نیمه شمالی خط 3 مترو و تفکیک زباله، فن‌بازار، طرح خانه به خانه، طرح توانمندسازی بانوان و ایجاد شبکه کار و همچنین ایده مهمان تهران، جایزه خشت طلایی را کسب کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.