مدیر کل هواشناسی ایلام گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که از روز سه شنبه هفته جاری، دو موج بارشی جدید در سطح این استان اثر می کند.

سامانه جدید بارشی از سه شنبه ایلام را تحت تاثیر قرار می دهد

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی ایلام، یوسف شیخ الملوکی روز شنبه اظهار کرد: موج نخست روز سه شنبه به آسمان استان وارد می شود که دارای پتانسیل بارانی قوی نیست و تنها باعث رگبار و رعد و برق در برخی از مناطق استان می شود.
وی افزود: اما موج دوم از اواخر روز چهارشنبه به تدریج با رگبار و رعد و برق فعالیت خود را آغاز می کند که با توجه به برآورد کنونی از پتانسیل بارش آن و همچنین آسیب دیدن زیر ساخت های موجود، احتمال آبگرفتگی معابر در استان وجود دارد.
شیخ الملوکی یادآور شد: سامانه بارشی پرقدرت روزهای پایانی هفته گذشته اکنون از آسمان استان خارج شده است اما به علت رطوبت مناسب در مناطق مختلف و ارتفاعات، انتظار رشد ابر، رگبار و رعد و برق در مناطق مرتفع همچنان وجود دارد.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان ایلام، هر نوع تغییر در قدرت سامانه دوم بارشی در هفته جاری به صورت اطلاعیه یا اخطاریه صادر می شود.
مردم شهرستان های مختلف استان در روزهای پایانی هفته گذشته شاهد بارش های شدید سیلابی بودند و سیل به بخش عمده ای از زیرساخت های عمرانی، شهری، تاسیساتی و کشاورزی استان ایلام خسارت های زیادی وارد کرد.
در اثر بارش های چند روز اخیر در شهرستان های ایلام 332.4، ایوان 240.8، ملکشاهی 257، سیروان 221.3، بدره 182.3، دره شهر 93.3، دهلران 79.3، مهران 68.2 میلی متر بارش باران ثبت شده که بیشترین میزان بارندگی در ایلام و کمترین آن در مهران بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.