قدس آنلاین: نمایشگاه مجموعه عکس های بارگاه ملکوتی امام علی (ع) با استفاده از قالب هنر عکاسی در توسعه سبک زندگی ایرانی اسلامی بویژه معماری اسلامی نقش مهمی را می تواند ایفا کند.

 استفاده از هنر عکاسی در توسعه سبک زندگی اسلامی ایرانی

 

به گزارش قدس آنلاین، نگارخانه رضوان این بار میزبان نمایشگاهی از مجموعه عکس هایی است که در زوایای مختلف از بارگاه ملکوتی حضرت علی (ع) گرفته شده و نمایانگر جلوه های زیبایی از این مکان مقدس است.

در این نمایشگاه 25 قطعه عکس حاوی کتیبه ها، کاشی کاریها و نماهای هوایی از بارگاه ملکوتی حضرت علی (ع) در نگارخانه رضوان قرار گرفته و جلوه های زیبای این بارگاه ملکوتی فضایی معنوی را ایجاد کرده است.

حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از عکاسان مذهبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه به اصحاب رسانه از تصمیم جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری این نمایشگاه در استان های کشور خبر داد و گفت: خراسان رضوی شانزدهمین استان کشور است که میزبان این نمایشگاه شده و  بر اساس طرح تدوین شده در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور در استان های دیگر نیز به نمایش در می آید.

سید سعید سرابی این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای حضور علاقمندان و فعالان عرصه معماری ایرانی اسلامی دانست و تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش می کند تا در کنار برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها به صورت موردی نیز از هنرمندانی که در عرصه هنر دینی تلاش می کنند حمایت کند.

شناخت و معرفی معماری اسلامی مهمترین هدف این نمایشگاه است

در این زمینه، عکاس بارگاه ملکوتی حضرت علی (ع) به اصحاب رسانه اعلام کرد: شناخت معماری ایرانی اسلامی و معرفی آن به مخاطب باعث شد تا مجموعه عکس هایی از حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد، حرم حضرت علی (ع) در نجف و ... را انجام دهم.

محمد خوش ‌رو با تاکید بر اینکه بارگاه ملکوتی حضرت علی (ع) دارای معماری فاخر اسلامی است تصریح کرد: قصد دارم مجموعه عکس‌ هایم را از عتبات عالیات چاپ کنم گرچه علاقمند به عکاسی از مساجد جامع ایران نیز هستم.

او هزینه برگزاری این نمایشگاه را در استان های کشور شخصی دانست و اظهار کرد:  ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ ها در هماهنگی‌ ها و در اختیار دادن فضایی برای برگزاری نمایشگاه همراهی داشتند.

این نمایشگاه می تواند فضایی برای تبادل اطلاعات میان عکاسان باشد

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با ابراز خرسندی از نگاه تازه ای که عکاس به آثار خود داشته در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این آثار می ‌تواند  بیان ‌کننده نفوذ هنر و فرهنگ ایرانی در معماری نجف و بنا و مرقد حضرت علی (ع) باشد.

ناصر نبی زاده نوع نگاهی که در عکس‌ ها مورد توجه قرارگرفته است را ترکیب ماهرانه و هنرمندانه هنر عکاسی و معماری عنوان و بیان کرد: هنرمند توانسته از طریق ارائه‌ زیبا و بی نظیر هنر خود زوایای حرم حضرت علی(ع) را به نمایش بگذارد.

او خاطرنشان کرد: این نمایشگاه می تواند فضایی برای تبادل اطلاعات میان عکاسان باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.