وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان آنکه نباید توسعه کشور فدای پدافند غیرعامل و نیز پدافند غیرعامل فدای توسعه شود، گفت: وظیفه داریم تهدیداتی که همواره وجود دارد را کاهش داده و به فرصت تبدیل کنیم.

کاهش تهدیدات و افزایش فرصت ها با نگاه پدافند غیر عامل ضروری است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، محمود واعظی روز یکشنبه در همایش سراسری پدافند غیرعامل در پایداری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات درمحل وزارت ارتباطات با تاکید بر اینکه مسیر توسعه کشور با توجه ویژه به پدافند غیرعامل باید ادامه یابد، افزود: موضوع رعایت پدافند غیرعامل برای کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته پدافند غیرعامل بیشتر فیزیکی بود، گفت: با توجه به توسعه فناوری های پیشرفته اکنون پدافند غیرعامل به سمت این حوزه تغییر رویکرد داده است.
واعظی معتقد است: امروز علاوه بر صیانت فیزیکی و پدافند غیرعامل در مباحث فیزیکی باید موضوع نرم افزار، مغز افزار، روش ها و دستورالعمل ها نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: موقعیت استراتژیک ایران دیکته می کند که پدافند غیرعامل مورد توجه ویژه همه مسوولان قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه نباید توسعه کشور فدای پدافند غیرعامل شده و پدافند غیرعامل هم در توسعه نادیده گرفته شود، تاکید کرد: هنر آن است که تعاملی سازنده بین این دو حوزه به وجود آورد.
واعظی گفت: باید همزمان با توسعه کشور تمام شاخصه های مراقبتی، صیانت فیزیکی، آمادگی نیروی انسانی و کاهش تهدیدات مورد توجه قرار گیرد.
وزیر ارتباطات و فناوری با اشاره به موضع استقلال طلبانه جمهوری اسلامی که همواره دشمنانی برای کشور به همراه داشته و خواهد داشت، افزود: باید در این زمینه همواره آمادگی های خود را افزایش دهیم.
وی با بیان آنکه می توانیم تمام نیازهای خود را در داخل تولید کنیم، اضافه کرد از طرف دیگر باید با کشورهایی که مواضع ایران را قبول دارند تعامل و همکاری داشته باشیم.
واعظی با بیان اینکه جنگ نرم از هالیوود شروع می شود و تا تغییر سبک زندگی و تغییر فکر و ذهن افراد کشور ادامه یافته و نفوذ به منظور کسب اطلاعات را نیز در برمی گیرد، تصریح کرد: وظیفه داریم تهدیداتی را که همواره وجود دارد و نمی توان ادعای نبود آن را داشت کاهش داده و فرصت ها را افزایش دهیم.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه حوزه ICT بخش مهمی در پدافند غیرعامل است به گونه ای که وجود آن می تواند باعث افشا شدن اسرار کشور باشد و نبود آن نیز کشور را با تهدیدات دیگر مواجه می سازد، گفت: باید این حوزه به گونه ای صیانت شود تا دیگران نتوانند از آن سوء استفاده کنند.
واعظی با تاکید بر اینکه باید دانش فناوری اطلاعات در کشور توسعه یابد، گفت: باید همواره به موضوع صیانت و مراقبت در این حوزه توجه و تجهیزات مورد نیاز این حوزه را از داخل تامین کرد تا سطح تهدیدات کاهش یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.