مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد گفت: مراسم بزرگداشت جان‌باختگان واقعه منا با عنوان «با شقایق‌های منا» در ۳۰ مسجد سطح شهر مشهد برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم بزرگداشت جان‌باختگان فاجعه منا در ۳۰ مسجد مشهد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، محمد جمال‌زاده اظهار کرد: مراسم گرامیداشت جان باختگان منا در 30 مسجد محوری سطح شهر از 27 مهر ماه تا 22 آبان ماه در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه 22 آبان ماه چهلمین روز درگذشت جان‌باختگان منا است، عنوان کرد: مساجدی که این مراسم را برگزار می‌کنند از بین مساجد فعال مناطق حاشیه شهر، مرکز شهر و مساجد نیمه فعال حاشیه شهر انتخاب شدند، علاوه بر این با هماهنگی تشکل‌ها برنامه‌ریزی شده تا خانواده جان‌باختگان نیز در مراسم حضور داشته باشند.

جمال‌زاده با اشاره به اینکه در هر کدام از این مراسم‌ها، یک قاری برتر نیز حضور دارد، یادآور شد: همچنین سخنران برنامه نیز در مورد فاجعه منا و اقدامات آل سعود علیه جهان اسلام و اسلام آمریکایی توضیحاتی را ارائه می‌کند که این برنامه با استقبال خوبی از سوی شهروندان مشهدی روبه‌رو شده است.

مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت با اشاره به اینکه در حاشیه این مراسم بزرگداشت دو فضای نمایشگاه مفهومی نیز برپا شده است، تصریح کرد: دو نمایشگاه انقلاب عاشورا در مورد واقعه کربلا و خواص بی‌خواص در ارتباط با نقش خواص در صدر اسلام در ورودی مساجد برپا شده تا مخاطبان با این فضا نیز بیشتر آشنا شوند.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه در قالب تابلوهای تخته شاسی در ورودی مساجد برپا است، علاوه بر این در پی اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه یاد جان باختگان منا نباید فراموش شود، 11 آبان ماه در حسینیه امام خمینی مراسم بزرگداشتی با حضور حجت‌الاسلام پناهیان برگزار می‌شود که در این مراسم شحات محمود انور قاری بین‌الملل تلاوت مجلسی دارد، علاوه بر این نمایندگان کشورهای پاکستان و آفریقا و خانواده جان‌باختگان نیز حضور پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.