قدس آنلاین - ایلام: رئیس بنیاد مسکن کشور گفت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تسهیلات بلاعوض و کم بهره برای جبران بخشی از خسارت های وارد شده به سیل زدگان استان ایلام در نظر خواهد گرفت.

اعطای تسهیلات بلاعوض و کم بهره به سیل زدگان ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، علیرضا تابش در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده ایلام با بیان اینکه میزان خسارت های سیل ایلام هفته آینده تقدیم هیات دولت می شود، اظهارداشت: آخرین ارزیابی ها و برآورد خسارت های ناشی از وقوع سیل کم سابقه در استان ایلام تا اواخر هفته آینده تقدیم هیات دولت می شود.

وی با اشاره به اینکه سیلاب هفته گذشته در مناطق مختلف کشور خسارت های بسیاری ایجاد کرد که در این میان استان ایلام بیش از سایر مناطق آسیب دیده است، افزود: به هر میزانی که خسارت وارد شده، بیش از آن توسط مسئولان برای جبران مشکلات ایجاد شده اعتبار در نظر گرفته می شود و تلاش خواهیم کرد خسارت های وارد شده را تا آخرین واحد مسکونی و تجاری جبران کنیم.

رئیس بنیاد مسکن کشور به اختصاص اعطای تسهیلات بلاعوض و کم بهره برای جبران بخشی از خسارت های وارد شده به سیل زدگان ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای همین منظور ردیفی بودجه ای در نظر خواهد گرفت که سقف آن توسط هیات دولت مشخص می شود.

علیرضا تابش به لزوم جابجایی واحدهای مسکونی و تجاری ساخته شده در روی مسیل ها اشاره کرد و بیان داشت: واحدهایی که در مسیل ها و مناطق حاشیه ای بصورت غیرمجاز ساخته شده اند باید در سریعترین زمان ممکن چاره اندیشی و جابجایی آنها به مکان های دیگر انجام شود تا زمینه تکرار این حوادث ناگوار از بین برود.

وی با تأکید بر اینکه مسیل ها باید با مطالعه دقیق و کارشناسی مورد بازسازی و تعمیر اساسی قرار گیرند و مسیل هایی که پوشیده شده اند بازگشایی، مرمت و بازسازی شوند، تصریح کرد: شهرداری با هماهنگی شرکت آب و فاضلاب و سایر ارگان باید از ادامه ساخت واحدهای مسکونی و تجاری در مسیل رودخانه بشدت جلوگیری کند تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.

رئیس بنیاد مسکن کشور با بیان اینکه امکانات استان برای بازسازی مناطق آسیب دیده جوابگو نیست، یادآور شد: برای تسریع در روند بهسازی مناطق سیل زده ایلام، تجهیزات سایر استان ها را در اجرای امور بکار خواهیم گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    0 0
    اقای تابش جنابعالی که در دولت نهم و دهم و یازدهم مسئولیت بنیاد مسکن کشور را بعهئه داره معلوم است چه گلی به سر این کشور در روستاها زده اید برو خود و معاونین ومدیران کل استانی ات اول اصلاح کن بعد بیا روی کاغذ امار و ارقام دروخ مانند طرحهای هادی ات بده