مهدی کاهانی مقدم - در پی چاپ يادداشتی در روز گذشته با تیتر «عقب ماندگي سنتي صنعت خراسان رضوي» که از مسؤولان خواسته شده بود با همفکری متولیان بخش خصوصی، مشکلات این بخش را جمع بندی و دراختیار مجمع نمایندگان استان قرار دهند

نمایندگان موظفند ازمشکلات مردم باخبر باشند

 تا با لحاظ آن، دستکم  بخشی از عقب ماندگی خراسان رضوی در برنامه ششم توسعه کشور جبران شود؛ تماس‌های متعددی از سوی برخی دست اندرکاران، مسؤولان و نیز تولیدکنندگان باتحریریه قدس ویژه خراسان گرفته شد.

یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این تماس‌ها، گلایه از نمایندگان استان در مجلس بود که چرا پس از گذشت حدود چهار سال، هنوز نباید اشراف کافی به مشکلات حوزه انتخابیه خود داشته باشند که برای اطلاع از آن و انعکاس در مجلس، دست به دامان دیگران می‌شوند.

این سخنان بخصوص اشاره ای به وقت کافی نگذاشتن مجمع نمایندگان استان برای شنیدن سخنان، مشکلات و مطالبات متولیان بخش خصوصی داشت و اینکه شاید همین بی‌توجهی موجب کم اطلاعی نمایندگان تاکنون بوده است.

این افراد همچنین ضرورت توجه به رفع مشکلات و مطالبات مردم و تلاش برای توسعه و پیشرفت منطقه با پیگیری‌های مستمر و چانه زنی‌های مؤثر در جذب اعتبارها، تسهیلات و کمک‌های ملی در این راستا را نیز از وظایف بدیهی و مهم‌ترین اولویت کاری نمایندگان مردم در مجلس عنوان و تأکید کردند، نمایندگانی که با رأی مردم بر کرسی‌های قانونگذاری کشور تکیه زده‌اند، نباید تمام انرژی، توان و قدرت خود را در مسایل سیاسی به کار بگیرند.

یکی از دست اندرکاران و متولیان باسابقه حوزه صنعت و تولید خراسان رضوی نیز تشکیل کمیسیون و کمیته ای ویژه دراستان به ریاست استاندار، که بتواند در سریع‌ترین زمان ممکن، به مشکلات این حوزه واکنش نشان داده و به دور از بروکراسی اداری نسبت به رفع آن اقدام کند، را ضروری خواند.

وی وضعیت واحدهای تولیدی خراسان رضوی را بسیار بحرانی عنوان کرد و افزود که چنانچه همین رویه بی‌توجهی، گاهی بی‌تدبیری و بی‌مهری به واحدهای تولیدی و صنعتی استان ادامه پیدا کند، باید منتظر پیامدهای شدیدتر ناشی از تعطیلی این  واحدها باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.