مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان رضوی گفت: ۱۰۰ شرکت دانش بنیان تا پایان سال ۹۵ در خراسان‌رضوی ایجاد می‌شود.

۱۰۰ شرکت دانش‌ بنیان در خراسان رضوی ایجاد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جامی در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: یکی از اولویت‌های بسیج علمی و پژوهشی خراسان‌رضوی تشکیل شرکت‌های دانش بنیان است که در راستا چشم‌انداز افق 1404 خراسان‌رضوی تشکیل 3 هزار شرکت دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه 3 هزار شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی باید تا 10 سال آینده در این استان ایجاد شود، افزود: تا پایان سال 95 باید 100 شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی ایجاد شود.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان رضوی تصریح‌کرد: برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 جامی با بیان اینکه برای راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان از سوی بسیج مستضعفان برای راه اندازی هر شرکت 100 میلیون تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، تصریح‌کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های فنی، مهندسی، تحقیقات مشاوره‌ای کمتر از 200 شرکت است که با توجه به ضرورت وجود این شرکت‌ها مستلزم حرکت جهادی، انقلابی  توسط همه دستگاه‌ها است.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان رضوی تصریح کرد: راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان سبب برطرف شدن بسیاری از مشکلات خراسان رضوی می‌شود.

وی یکی دیگر از اقدامات در دستور کار بسیج علمی پژوهشی خراسان رضوی  توسعه مراکز رشد برای جامعه مبتکران دانست، افزود: هرساله 2 تا 3 مرکز رشد به مراکز رشد استان  اضافه می‌شود.

جامی خواستار تشکیل اتاق فکر در همه دستگاه‌ها و ارگان‌های خراسان رضوی شد و افزود: ایجاد بانک اطلاعاتی نخبگان خراسان رضوی در دستور کار قرار دارد که تا یک ماه آینده اطلاعات این بانک تکمیل و تاکنون اطلاعات 600 نفر از اساتید در این بانک جامع به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.