قدس آنلاین: نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی مشهد گفت: صنعت طلا و جواهر کشور در بحث ایجاد ارزش افزوده و فرصت شغلی می‌تواند نقشی کلیدی در حوزه اشتغال ایفا کند و باعث اشتغال پایدار نقش‌آفرین باشد.

صنعت طلا و جواهر نقشی کلیدی در بحث اشتغال پایدار ایفا می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، سیدصادق هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: در مشهد عمده‌ترین عیار طلا 18 (75) بوده اما طلای با عیار 20 (870) و 21 (900) در سطح کشور ارائه می‌شود؛ هرچند که عیار 20 در مشهد نیست، اما در برخی واحدهای این شهر عیار 21 ارائه می‌شود.

وی افزود: عیار طلای خراسان استاندارد بوده و به طور متفاوت نمونه‌برداری‌ها، بازرسی‌ها و نظارت‌های لازم .از واحدهای طلا و جواهر مشهد صورت می‌‍پذیرد.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی مشهد در رابطه با جایگاه خراسان رضوی در صنعت طلا و جواهر کشور، خاطرنشان کرد: خراسان رضوی در ردیف 5 استان برتر صنعت طلا و جواهر قرار دارد و به لحاظ کمی و کیفی رتبه سوم کشور را پس از تهران و اصفهان به خود اختصاص داده است.

هاشمیان تصریح کرد: مالیات برارزش افزوده جهت شفاف‌سازی معاملات بوده و بخشی از برنامه‌ها به صورت اشتباه اجرا شده که مابقی بخش‌ها را تحت تأثیر قرار داده است و بسیاری از فعالان این صنعت فعالیت خود را تعطیل کرده‌اند.

وی تأکید کرد: از مسئولان درخواست داریم تا اصل موجودیت طلا از مالیات برارزش افزوده کم شود و به‌جای اٌجرت و سود این هزینه دریافت شود تا مالیات بردرآمد سالانه هم کاهش یابد.

نایب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی مشهد با اشاره به وضعیت صادرات و واردات این صنعت، عنوان کرد: به دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران بود بیش از 20 سال تمام مرزها محدود بود و اجازه صادرات طلا و جواهر را نداشتیم و حتی واردات طلا و جواهر هم در کشور مقدور نبود و اکنون که پس از لغو تحریم‌ها در حال رسیدن به شرایط نرمال هستیم درخواست داریم تا از کارگروه باتجربه‌ای جهت رفع این مشکل استفاده شود تا شاهد فعالیت صنعت طلا و جواهر در حوزه صادرات آن باشیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.