رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران در ۳۷ سال پس از انقلاب اسلامی نشان داد که مصداق ما می توانیم است و همانطور که در دفاع مقدس در برابر قدرت های جهان پیروز میدان شد، در مصاف هسته ای هم مقابل قدرت های جهانی سربلند بود.

موفقیت در مذاکرات هسته ای تجلی توانمندی های ملت ایران است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، علاء الدین بروجردی روز سه شنبه در یادواره شهدای شهرستان لردگان افزود: ملت ایران در دو دهه عرصه سخت هسته ای توانست با اقتدار عمل کند و نشان داد وزن ایران اسلامی با دیگر قدرت های جهان برابر است.
وی ادامه داد: ملت ایران با تاسی به آرمان های نظام و انقلاب اسلامی توانست در مصاف هسته ای پشت آمریکا را به خاک بمالد.
بروجردی تصریح کرد: دستاوردهای هسته ای کشور معنایی جز پیروزی ندارد اما باید همچنان هوشمند باشیم و به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص نفوذ دشمن توجه ویژه ای داشته باشیم.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش نظارتی مجلس بر اجرای برجام، تصریح کرد: در این راستا با تشکیل کمیته رصد در مجلس و نظارت دقیق، اجازه خدعه در این عرصه را به دشمن نمی دهیم.
بروجردی منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص موضوع هسته ای را فصل الخطاب دانست و افزود: باید نسبت به اجرای مواضع، الزام ها و دستورهای رهبر انقلاب همه بخش ها حساسیت های لازم را داشته باشند.
وی، امنیت و اقتدار ایران اسلامی را مرهون برخورداری نظام اسلامی از وجود ولی فقیه دانست و گفت: ولی فقیه عمود خیمه انقلاب است که با رهنمودها و هدایت های خود موجب توفیق نظام شده است.
بروجردی شعار نه غربی، نه شرقی، جمهوری اسلامی را از مهمترین شعائر انقلاب اسلامی دانست و گفت: به پشتوانه همین تفکر و بینش اسلامی است که امام خمینی(ره) فرمودند آمریکا هیچ غلط نمی تواند بکند و در این 37 سال هم نتوانسته غلطی بکند.
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ملت ایران یک ملت استکبارستیز است و در تظاهرات 13 آبان فریاد مرگ بر آمریکا را سر می دهیم.
بروجردی با بیان اینکه ایران اسلامی مخالف دنیای ظلم و ستم است، افزود: جنایت های صورت گرفته در سوریه، یمن و عراق و سایر کشورهای منطقه نمونه بارز جنایت های استکباری در جهان است و سازمان ملل در برابر این فجایع کاری انجام نداده است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: امروز در منطقه ای هستیم که اولین کاروان پیاده را به سوی جبهه های حق علیه باطل اعزام کرده و شهرستان لردگان در دوران دفاع مقدس نقش موثری داشته است.
بروجردی ادامه داد: امروز هرچه داریم به برکت شهیدان و ایثارگران و جانبازان است که با فداکاری های خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کردند.
وی با بیان خاطرهایی از سفر به لبنان و سوریه پرداخت و گفت: بعد از پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه در سال 2006 در جشن پیروزی آنها شرکت کردم که همه آنها به کمک امداد غیبی در این پیروزی اذعان داشتند.
مجید جلیل، نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، اظهار کرد: شهرستان لردگان 288 شهید و یک هزار و 60 جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
وی افزود: امروز به برکت خون شهدا شاهد امنیت و آرامش در ایران اسلامی هستیم و باید با بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و همدلی و همزبانی همچنان راه خود را با اقتدار ادامه می دهیم.
به گزارش ایرنا، علاء الدین بروجردی امروز به منظور شرکت در یادواره شهدای شهرستان لردگان به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.