قدس آنلاین یزد - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزدگفت : وظیفه اصلی کمیته برنامه ریزی، برنامه ریزی برای توسعه شهرستان است و توزیع اعتبار وظیفه فرعی این کمیته، بر برگزاری دوره ای جلسات کمیته برنامه ریزی تاکید کرد.

گزینه های جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی را روی میز قرار دهید

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، حمیدرضا نصیری زاده درنخستین جلسه  کمیته برنامه ریزی شهرستان بافق اظهار داشت : سازمان مدیریت در آستانه تدوین لایحه بودجه 95 و تدوین برنامه ششم قرار دارد،  در این خصوص توجه به  ارائه نظرات صاحبنظران لازم وضروری است .

 

وی با اشاره به همت دولت تدبیر و امید در تحقق توافق هسته ای با غرب و لغو تحریم ها، افزود: در حال حاضر بهترین فرصت برای جذب سرمایه گذاری داخی و خارجی است و لازم است مدیریت شهرستان، گزینه های جذب سرمایه گذاری را روی میز قرار دهد و از این فرصت طلایی، بهترین بهره گرفته شود.

 

نصیری زاده در این رابطه پیشنهاد داد تا طرح های قابل سرمایه گذاری، پس از تامین زیرساخت ها و صدور موافقت های اصولی به سرمایه گذاران ارائه شود تا در زمان سرمایه گذاری صرفه جویی شود.

 

وی همچنین تذکر داد که در جذب سرمایه گذاران خارجی، جلب مشارکت سرمایه گذاران داخلی مورد غفلت واقع نشود.

 

رئیس سازمان مدیریت با بیان اینکه ایران شرایط مناسب تری نسبت به سایر کشورها در مقوله سرمایه گذاری دارد، دلیل آن را نرخ بازدهی سرمایه گذاری حدود 30 درصد  باتوجه به هزینه های بالای تامین منابع مالی در کشور اعلام و افزود: هزینه و ریسک سرمایه گذاری در سایر کشورها کمتر و در نتیجه نرخ بازگشت سرمایه نیز کمتر است.

 

وی در عین حال گفت که برخی موانع سرمایه گذاری از جمله زمان صدور موافقت های اصولی در ایران بسیار بالاتر از میانگین جهانی است که دستگاه های اجرایی باید در این خصوص اقدام لازم را انجام دهند.

وی  با طرح این سوال که چگونه است که محصولات تولید داخل با بهره گیری سنگ آهن بافق در مقایسه با محصولات وارداتی از همین سنگ آهن قیمت بالاتری دارند، افزود: سنگ آهن بافق از طریق بندرعباس به چین صادر می شود، تبدیل به محصول می شود ولی وقتی وارد کشور می شود، بهای مصرف کننده آن کمتر از قیمت تولیدکننده داخلی است و باید علت این پدیده روشن شود، چراکه حداقل هزینه های تولیدکننده چینی بعلت حمل و نقل - 35 درصد بیشتر از تولیدکننده داخلی است.

 

این مقام مسئول با اشاره به وضعیت اعتباری شهرستان بافق، سهم شهرستان را 6.8 درصد و میزان آن را 97.4 میلیارد ريال اعلام کرد.

 

حمیدرضا نصیری زاده به توزیع اعتبارات ماده 180 قانون برنامه پنجم توسعه توسط مرکز هم اشاره کرد و گفت که تهران، پیشنهاد توزیع این اعتبارات توسط استان ها را پذیرفته است.

 

بافق هنوز توسعه نیافته است

فرماندار بافق هم در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه علیرغم بهره برداری 30 ساله از سنگ آهن بافق، این شهرستان هنوز توسعه نیافته است، گفت: متاسفانه جاده بافق هنوز دوبانده نشده و گاز نیز سال گذشته به شهرستان رسید.

سیدمهدی طلایی مقدم به وضعیت سندتوسعه شهرستان هم اشاره کرد و افزود: بافق نخستین شهرستانی است که وارد فاز اجرایی سند شده و جوار معدنی، جوار ریلی، کشاورزی و جاذبه های گردشگری، 4 محور توسعه شهرستان است و همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری بافق 28 آبان ماه برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین از موافقت دولت با پرورش و تکثیر ماهی تیلاپیا در این شهرستان خبر داد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.