«اکبر محمد» با تاکید بر نقش رهبری انقلاب و لزوم مطالعه تاریخ استعمارگران، خواهان هوشیاری جوانان ایرانی در برابر تلاش های آمریکا برای نفوذ و استحاله نظام جمهوری اسلامی شد.

لزوم هوشیاری جوانان ایرانی مقابل نفوذ غرب/اهمیت نقش رهبری انقلاب

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت فرا رسیدن ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام در سال ۱۳۵۸ و همچنین پیام رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران درباره لزوم مسئولین کشور در قبال تلاش آمریکا و غرب برای نفوذ در کشور با هدف استحاله نظام گفتگویی با «اکبر محمد» معاون لوئیس فراخوان، رئیس سازمان امت اسلام در آمریکا و از منتقدین سیاست های استعماری دولت آمریکا انجام شده است که مشروح آن در زیر آمده است.

یکی ازموضوعاتی که این روزها مطرح است این است که آمریکا در تلاش است تا با نفوذ در اقتصاد و فرهنگ ایران موجبات فروپاشی نظام ایران را فراهم آورد. به اعتقاد شما این کار را آمریکایی ها چگونه پیگیری می کنند؟

ما این مسئله را در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق هم داشتیم که آمریکا تلاش می کرد این کشور را فروبپاشاند اما هرچه فشار را از بیرون بر این کشور اضافه می کرد شوروی قوی تر می شد. از انجائیکه این سیاست ها جواب نداد شخصی بنام «ریچارد پایپ» در اندیشکده ای در آمریکا این مسئله را مطرح کرد که باید شوروی را از درون فروبپاشانیم که این کار باید با نفوذ و ایجاد اختلاف در این کشور صورت بگیرد. وی گفت باید در درون شوروی ایجاد شکاف کنیم و این استراتژی آنها بود که بعدها پسر وی«دنیو پایپ»  استراتژی او را بکار بست و آنرا اجرایی کرد.

انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام توسط رسانه دانمارکی هم با تشویق های همین فرد صورت گرفت. نتایج این کار را ببینید گروه عظیمی از مسلمانان به خیابان ها ریختند و آشوب هایی به وجود آمد. از طرفی هم برخی روشنفکران در درون جهان اسلام شروع کردند به پرداختن به این مسئله که اشوب و خشم راهکار مناسبی برای پایان دادن به اینگونه اقدامات نیست. از طرفی هم عده ای مردم عادی که جواب های روشنفکرانه آنها را قانع نمی کرد به روش خودشان به توهین به پیامبر پاسخ دادند. البته کار فقط به کاریکاتورهای دانمارکی ختم نشد و این توهین ها ادامه یافت و رسانه های به اصلاح آزاد به برانگیختن خشم مسلمانان ادامه دادند و به توهین به احساسات مسلمانان ادامه دادند تا ببینند آنها چه واکنشی خواهند داشت. کل این جریان ها با این هدف برنامه ریزی می شوند تا مانع از وحدت جهان اسلام شوند. وقتی که خمینی در ایران بر سر کار آمد آنها شروع کردند به بحث شیعه و سنی راه انداختند.

ایران یک بازار ۸۰ میلیون نفری برای آمریکا است. به تاریخ ویتنام نگاه کنید این کشور یک بازار ۹۰ میلیون نفری بود. آمریکا بعد ازکشته شدن ۲۰ هزاران نفر از نظامیانش در این کشور تلاش کرد تا راهی برای برگشت به این کشور که بازار بزرگی بود پیدا کند و تنها راه برگشت به این کشور توسل به تکنولوژی آمریکا و غرب بود تا به بهانه دادن تکنولوزی درهای این کشور را باز کنند زیرا پول خداوند آنها است و آنها به غیر پول چیز دیگری نمی شناسند.

فارغ از اختلافات ایران و صدام در عراق در جریان جنگ ۸ ساله، به عراق نگاه کنید که آمریکا در آنجا چه کار کردند. باراک اوباما رفتنی است و قصد دارد از خودش میراثی برجای بگذارد اولین وی کوبا بود که سال های این کشور کوچک در نزدیکی آمریکا به عنوان تهدیدی برای آمریکا معرفی شده بود.

 از دیدگاه شخصی من شما در چنین شرایطی قرار دارید. تحریم های شما برداشته خواهند شد اما شما باید اتحاد و انسجام خود را حفظ کنید شما ۳۶ سال است که مقاومت کرده اید و خداوند کمکتان کرده است. باید به تلاش آمریکا برای نفوذ در جوانانتان توجه داشته باشید. شما یک انتخابات در ایران داشتید آنها خانواده های زمان شاه و بچه هایشان را در کالیفرنیا بسیج علیه شما بسیج کردند. شما برای محافظت از خودتان باید اصول داشته باشید.

اگر جوانان شما فکر کنند که باید تکنولوژی را از غرب بگیرند خودشان را نادیده گرفته اند. شما باید فکر کنید که از آمریکا و اروپا قوی تر هستید. به نحوه حکومت انگلیسی ها در استعمار کردن آفریقا دقت کنید آنها سرباز نبردند تا بجنگند آنها در نقش مشاور «لوگار» وارد شدند و به او القا کردند که نیازهای مردمش چیست و کم کم کنترل همه چیز را در دست گرفتند و شدند ارباب آفریقا.

آنها به شما می گویند که باید دموکراسی به سبک غرب داشته باشید و شما فکر می کنید که دموکراسی مثل نان واجب است و باید برای ورود به جامعه جهانی جزئی از آن باشید آنها از شما می خواهند تا کشورتان را به روی آنها از کنید تا همه چیزتان را در دست بگیرند. این اتفاقی است که می خواهند در ایران رخ بدهد.

 مردم شما باید هوشیار باشند و از تاریخ درس بگیرند. شما در یک نبرد سختی هستید. نئومحافظه کاران و صهیونیست ها باراک اوباما را دوره کرده اند و آنها هستند که به او دستور کار می دهند. انها می خواهند جامعه شما را هدف قرار دهند و اگر موفق شوند جامعه مسلمانان را شکست خواهند داد. این جنگ آنها با شما است جنگ دیگر با اسلحه نیست جنگ با ایده ها است.

شما صحبت از تلاش و توطئه  های آمریکا و غرب برای نفوذ در ایران کردید، نقش درایت رهبری ایران و هوشیاری مردم ایران در خنثی کردن تلاش های آنها برای نفوذ در ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

به عنوان یک مسلمان باید بگویم تقویت روح یک الزام و باید است زیرا در مردم اخلاقیلات به وجود می آورد لذا وجود رهبری معظم یک ضرورت است. وی در تلاش است تا مردم را بر اساس دستورات خدا هدایت کند تا آنچه را که به نفعشان است انجام دهند به همین دلیل است که آنها (آمریکاییها) سعی می کنند ایشان و حتی دیگر روحانیون را شخصی معرفی کنند که کانون قدرت را با توسل به نظامیان در دست دارد تا مانع از نزدیک شدن مردم به آمریکا شوند، آمریکایی که پیام آور آزادی و حقوق بشر است. این دستور کار آنها است. اما اینها دروغ است من آمریکایی ها را خوب می شناسم ما (سیاه پوستان) بعد از ۵۰۰ سال کار کردن برای آنها و جنگیدن در تمامی جنگ های هیچ چیزی نداریم. پدر من در جنگ جهانی دوم برای آمریکا جنگید اما وقتی برگشت حتی شغلی نداشت.

وقتی مقامات آمریکایی درباره وضع مردم ایران ابراز نگرانی می کنند برای من مضحک است من ماهیت واقعی آنها را می شناسم. سیستم سرمایه داری هدفش کسب سرمایه به هر طریق ممکن و تبدیل آن به ابزاری برای سیطره بر جهان است. شما ۲۶ سال مقاومت کرده اید مراقب باشید. آنها جوانان سیاه پوست در آمریکا را با مواد مخدر و گرفتار و نابود کرده اند. تاریخ جنگ تریاک بین انگلستان و چین را ببینید آنها جوانان چینی را نابود کردند. به افغانستان نگاه کنید مواد مخدر و فحشا در میان جوانان بیداد می کند. شما باید اینها را سبک و سنگین کنید.

جوانان شما باید تاریخ را بخوانند به ویژه تاریخ معاصر را زیرا درس های تاریخ آینده را می سازد.

امروز ۴ نوامبر مصادف با ۱۳ آبان سالگرد تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان انقلابی ایران است. این عمل نشانه ناراحتی تاریخی ملت ایران از عملکرد دولت آمریکا در قبال مردم ایران است اقداماتی مثل سرنگونی دولت قانونی دکتر مصدق و امثالهم. اساسا سیاست های آمریکا در جهان یکی از عوامل خصومت ملت ها از جمله ایرانی ها با دولت آمریکا است، چرا رسانه های عمده آمریکایی و غربی به ریشه های واقعی خصومت ملت ها با دولت آمریکا نمی پردازند؟

این سوال یک جواب دارد و آن این است که این رسانه ها توسط صهیونیست ها کنترل و اداره می شوند. آنها خط و خطوط رسانه ها را تعیین می کنند و آنچه که این رسانه ها به دنبال آن هستند تامین منافع غرب و اسرائیل است. آنها مسائل را از زاویه خودشان طرح می کنند. این روند تا زمانی که شما رسانه نداشته باشید ادامه خواهد داشت. رقابت کردن با سی ان ان و ایجاد نوعی توازن در این خصوص بسیار سخت است.

توجه کنید آنها گزارش های خاص خودشان را از مراسم ۱۳ آبان در مقابل سفارت آمریکا نمایش خواهند داد تا در اذهان آمریکایی ها اینگونه القا کنند که ایران تغییر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.