سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به خبر دستگیری پنج نفر از شیعیان در بحرین ضمن اظهار نگرانی از وضع حقوق بشر و آزادی بیان در این کشور، وقوع این قبیل رویدادها در کشور بحرین را با سابقه دیرینه عنوان کرد.

وزارت خارجه آمریکا از وضع حقوق بشر در بحرین اظهار نگرانی کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، «جان کربی» در کنفرانس خبری روز پنجشنبه این وزارتخانه در واکنش به خبر دستگیری پنج نفر از شیعیان بحرینی، اظهار کرد: آمریکا پیش از این نیز همواره نگرانی خود را در مورد مسایل حقوق بشری و آزادی بیان و اندیشه در کشور بحرین ابراز داشته است.
وی افزود: حقوق بشر و آزادی اندیشه همواره از جمله موضوعات مورد توجه آمریکا در خصوص بحرین بوده و این قبیل مسایل در این کشور سابقه دیرینه ای داشته است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه هنوز اخبار رسمی در این خصوص به وزارت خارجه آمریکا نرسیده، تصریح کرد: در صورت دریافت اخبار موثق، بیانیه ای در این خصوص صادر خواهد شد.
به گزارش منابع آگاه، دولت بحرین پنج نفر از شیعیان این کشور را به بهانه واهی جاسوسی برای ایران دستگیر و به حبس ابد محکوم کرده است. این متهمان در دادگاه اذعان داشته اند که تحت فشار و شکنجه مجبور به اقرار شده اند.
گفتنی است؛ وزارت خارجه آمریکا و سازمان ملل متحد پیش از این در پی دستگیری و محکومیت شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق، متشکل از شیعیان بحرین به اتهامات واهی، خواستار آزادی و تشکیل دادگاه عادلانه برای وی شده بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.