۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: 320715

فرماندار جیرفت گفت: طی ۱۰ سال گذشته هیچ اقدامی در جهت کاوش موزه باستان‌شناسی جیرفت نشده است.

موزه باستان‌شناسی جیرفت ۱۰ سال بدون تغییر

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا) منطقه کویر، "احمد امینی‌روش" عصر روزگذشته 14 آبانماه در جلسه جمع بندی سفر استاندار کرمان به جنوب استان گفت: اشیاء موجود در موزه باستانشناسی جیرفت، تنها گوشه‌ای از قطعات کشف شده این منطقه است و بخشی از این قطعات در تهرام و بخشی دیگر در کرمان نگهداری می‌شود.

امینی روش ادامه داد: بزرگترین معضل ما این است که موزه باستانشناسی جیرفت ردیف بودجه داشته است و 600 میلیارد تومان نیز برای آن در نظر گرفته شده اما هیچ اقدامی تاکنون برای آن صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر این‌که باید جایگاه واقعی میراث فرهنگی حوزه هلیل‌رود مشخص شود، اظهار کرد: هم اکنون چند هتل در شهرستان جیرفت در دست احداث است که می‌تواند زمینه جذب توریست را فراهم کند.

فرماندار جیرفت در ادامه با اشاره به راه‌اندازی خط راه آهن «جیرفت – بم – کهنوج – بندرعباس – جاسک» نیز گفت: مطالعات این راه انجام شده است ضمن آن‌که ردیف بودجه‌ای نیز برای آن تعیین شده است.

امینی روش با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این خط ریلی ادامه داد: با توجه به انتقال سالانه 5 میلیون تن کالا از جنوب استان کرمان به سایر استان‌های کشور و کشورهای مجاور و هم‌چنین عدم کشش خطوط جاده‌ای این منطقه، احداث این راه آهن می‌تواند جنبه اقتصادی بسیاری برای جنوب استان کرمان داشته و این منطقه را به آب‌های آزاد متصل خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت آب آشامیدنی مردم جنوب استان کرمان نیز گفت: هم اکنون 162 روستای جنوب استان فاقد آب آشامیدنی هستند که پس از 36 سال از انقلاب اسلامی، زیبنده نظام و جمهوری اسلامی نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.