قدس آنلاین- تبریز: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از ایجاد ۲۲ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در مناطق روستایی استان خبر داد و گفت:در سطح استان ۱۳۴ مدرسه یک تا ۴ نفره و ۳ هزار کلاس چند پایه‌ای وجود دارد.

 وجود ۱۳۴ مدرسه یک تا چهار دانش‌آموزی تا ۳ هزار کلاس چند پایه‌ای در آذربایجان‌شرقی
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، جعفر پاشایی صبح امروز در نشست با معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: نخستین پژوهش سرای دانش‌آموزی کشور در روستای «یالقوز» منطقه ترکمانچای استان آذربایجان‌شرقی احداث شده است.

3 هزار کلاس چند پایه‌ای در استان فعال هستند

وی با بیان اینکه حدود 3 هزار کلاس چند پایه‌ای در استان فعال هستند که در آنها یک معلم به چند پایه تدریس می‌کند، افزود: تعداد یک هزار و 200 کلاس از این مدارس به کتابخانه کلاسی مجهز شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک هزار و 200 بسته ورزشی بهداشتی را بین دانش‌آموزان روستایی استان توزیع کرده و رتبه اول جذب بیسوادی کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

پاشایی با اشاره به کسب رتبه اول کنکور سراسری و طلای المپیاد زیست شناسی توسط دانش‌آموزان تبریزی ادامه داد: سال گذشته تعداد 3 هزار و 800 نیروی آموزش و پرورش بازنشست شدند و ما با وجود عدم استخدام نیروی جدید و با ساماندهی مناسب نیروی انسانی با هیچ مشکل و کمبودی مواجه نیستیم.

 

134 مدرسه یک تا 4 دانش‌آموزی در آذربایجان‌شرقی

این مسئول اذعان داشت: در سطح استان 134 مدرسه یک تا 4 نفره داریم که به دانش‌آموزان این مدارس بسته آموزشی ارائه می‌شود و با تحت پوشش قرار دادن 54 هزار نفر نو آموز پیش دبستانی بیشترین نوآموزان پیش دبستانی کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

وی بر لزوم ایجاد امکان استفاده از سیستم مکانیزه موجود برای جلوگیری از بازماندن از تحصیل، تقویت اعتبارات ایاب ذهاب دانش‌آموزان به ویژه در مدارس استثنائی و افزایش سهم برون‌سپاری هنرستان‌ها تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از ایجاد 22 پژوهش‌سرای دانش‌ آموزی در مناطق روستایی استان خبر داد و گفت: از مجموع 102 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی کشور یک پنجم آن در آذربایجان‌شرقی استقرار یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.