گروه «طالبان» پس از ۴ روز نبرد سنگین مقر فرمانداری شهرستان «مارجه» در استان جنوبی هلمند افغانستان را تصرف و درگیری آنان با نیروهای دولتی برای کنترل مقر فرماندهی پلیس این شهرستان ادامه دارد.

طالبان شهرستان مارجه استان هلمند افغانستان را تصرف کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، خبرگزاری «کلید گروپ» افغانستان روز شنبه به نقل از مقام های محلی استان هلمند نوشت: فرمانداری شهرستان مارجه شامگاه شنبه پس از یک نبرد سنگین به دست گروه «طالبان» افتاد.
براساس این گزارش، مقر فرماندهی پلیس در محاصره طالبان قرار دارد.
در روزهای اخیر درگیری های شدید در شهرستان های «مارجه»، «نادعلی» و «سنگین» استان هلمند بین طالبان و نیروهای دولتی افغانستان ادامه دارد.
«عمر زواک»سخنگوی استاندار هلمند روز چهارشنبه گذشته درگفت و گوی تلفنی به خبرنگار ایرنا در «کابل» گفته بود که طالبان 2 روز قبل به شهرستان «مارجه» حمله کرد و پیشروی هایی نیز داشت، اما نیروهای دولتی با تدارک گسترده خود امروز به اعضای این گروه حمله کردند و آنها را به عقب راندند و درگیری ها هنوز در این منطقه ادامه دارد.
وی افزوده بود که نیروهای دولتی تلفات سنگینی به «طالبان» وارد کرده اند و دو تن از نیروهای پلیس نیز کشته و 4 نظامی دیگر زخمی شده اند.
گروه «طالبان » روز چهارشنبه مدعی شده بود که اوایل صبح امروز به شهرستان «مارجه» و پس از آن به «نهر سراج» و «سنگین» دو شهرستان دیگر از توابع استان هلمند حمله کرده و 4 نیروی پلیس را کشته و مقادیری اسلحه و مهمات را به غنیمت گرفته است.
طالبان همچنین مدعی شده بود که در شهرستان «سنگین»، 3 موضع نیروهای دولتی افغانستان را به تصرف درآورده و 3 خودروی آنان را به آتش کشیده است.
گروه طالبان در یک سال گذشته، جغرافیای جنگ را از استان های «قندهار»،«هلمند» ، «زابل» و «نیمروز» در جنوب افغانستان به مناطق شمال این کشور در استان های
«بدخشان»؛ «تخار»، «قندوز»، «فاریاب» و «جوزجان»، تغییر داده بود، ولی در یک ماه گذشته بار دیگر به این مناطق بازگشته است.
«بازمحمد جوهری» معاون وزارت دفاع افغانستان پیشتر گفته بود که گروه طالبان در نقطه مشخصی قرار ندارد و اعضای آن در یک جبهه معین مستقر نیستند. آنان از منطقه ای به منطقه ای دیگر نقل مکان می کنند و با مشاهده کاهش نیروهای دولتی در یک جبهه، به آن منطقه یورش می برند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.