گروه سیاسی- آرش خلیل خانه: یک چهره اصلاح طلب شورای شهر تهران می‌گوید، اگر در انتخابات پیش رو فضایی رقابتی بین دو طیف موجود سیاسی کشور شکل بگیرد،...

  افراطی‌ها در انتخابات آینده به حاشیه می‌روند

 مجلس دهم حتماً مجلسی معتدل خواهد بود و جریان های تندرو و رادیکال کنونی به حاشیه خواهند رفت.

ولی ا... شجاع پوریان در بازدید ازغرفه قدس در نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار ما گفت: به طور طبیعی این تغییر باید رخ دهد، زیرا تبار شناسی انتخابات در کشور نشان می‌دهد ترکیب مجالس در هر دوره متأثر از نوع انتخاب مردم در انتخابات ریاست جمهوری است. پس از انتخابات 76 همین اتفاق افتاد و مجلس ششم مولود نتیجه انتخابات دو خرداد بود و پس از آقای احمدی نژاد مجلس همسو با دولت به وجود آمد.

این نماینده ادوار ششم و هفتم مجلس تصریح کرد پارامترهای دیگری هم در انتخابات آینده دخیل است از جمله اینکه دو جناح اصلی اصولگرا و اصلاح طلب به چه میزان بتوانند ائتلاف های درون گروهی را ایجاد کنند و به فهرست واحد برسند تا یک انتخابات دو قطبی و رقابتی شکل بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اختلاف میان گروه‌ها و احزاب جریان اصلاحات درباره سرلیستی محمدرضا عارف در انتخابات مجلس هم گفت: مهمترین تصمیم انتخاباتی اصلاح طلبان این بود که شوراهایی که در انتخابات به صورت موازی عمل می‌کرده اند، مثل شورای هماهنگی اصلاحات که متشکل از 20 گروه است و مجمع مشورتی رئیس دولت اصلاحات که متشکل از شخصیت‌های حقیقی تأثیرگذار است، همه در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان تلفیق شود. این بزرگ‌ترین تصمیمی است که اصلاح طلبان گرفتند و این تصمیم راه اختلاف را در مجموعه می‌بندد.

وی افزود: هر فردی به این داوری تمکین نکند و ساز مخالف زده و تک نوازی کند از مجموعه کنار گذاشته خواهد شد وما در زمان انتخابات از بدنه اجتماعی هوادار خود خواهیم خواست به پرچم‌هایی که به صورت انفرادی بلند می‌شوند، توجه نکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • برزو IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۶
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه ..گهی لف. لف خورد گه دانه دانه.