انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با ایام شهادت حضرت زین العابدین(ع) بسته پیشنهادی کتاب های مرتباط با این امام همام را معرفی و پیشنهاد می کند.

از «خطبه‌های آتشین» تا «زینت عارفان»

به گزارش  قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوي)، انتشار آثاری با موضوع دین و مذهب و به ویژه کتاب هایی در راستای سیره زندگی ائمه اطهار(ع) به عنوان یکی از رسالت های «به نشر» محسوب می شود که در این راستا تعداد ۶عنوان کتاب همزمان با سالروز شهادت حضرت زین العابدین(ع)، با محوریت امام سجاد (ع) پیشنهاد و به مخاطبان معرفی می شود.

حفظ و گسترش پیام حماسه عاشورا بدون مجاهدت های شجاعانه حضرت سجاد(ع)  و حضرت زينب(ع) در ضمن اسارت ممکن نبود و در غیر این صورت، کربلا در کربلا باقی می ماند.

بر همین اساس انتشارات آستان قدس رضوی کتاب «خطبه های آتشین» به عنوان یک مجموعه از خطبه های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کوفه، شام و مدینه که توسط محمد مهدی آجیلیان مافوق ترجمه و به همت گروه دین و معارف زائر گردآوری شده، برای نخستین بار چاپ و در قطع جیبی منتشر کرده است.

«حکمت های سجادی» نوشته جواد محدثی، عنوان اثری با محوریت امام سجاد(ع) و هفتمین کتاب از سلسله کتاب های راه زندگی است که نویسنده به ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام سجاد(ع) با ترجمه ای روان همراه با توضیحی مختصر و استفاده اشعاری متناسب در لابلای مطالب می پردازد.

«صحیفه محرم» ششمین جلد از مجموعه ۱۱ جلدی برگزیده شعر معاصر مذهبی، در ستایش حضرت سجاد(ع) و گردآوری شده وسط امیرمسعود طاهریان است که طی آن شعور شعر مذهبی به عیان در ستایش امام زین‌العابدین(ع) مشاهده می شود.

«صحیفه سجّادیه» که در انتشارات آستان قدس رضوی برای نهمین دوره تجدید چاپ شده است، از ذخایر علمی و گنجینه‌های حقایق روحانی اثر گران‌سنگ امام چهارم است که پس از نهج‌البلاغه از مهم ترین کتاب های شیعه می‌باشد.

کتاب «سیری در دعای مکارم الاخلاق امام سجاد(ع)» نیز از سلسله درس های استاد فاطمه سید خاموشی، شرحی است که از لسان مبارك این پیشوای معصوم دین، به قصد پرورش و ساختن انسان ها توسط دانش آموختگان مکتب نرجس در ۷ فصل همچون دعا و استجابت آن، صلوات و اثرات آن، نیکوترین نیت ها، شرایط احسن الاعمال ورابطه ایمان و عمل صالح تنظیم و جمع آوری شده است.

همچنین به نشر اقدام به انتشار مجموعه چهل حدیث «زینت عارفان»، سروده علی اصغر دلیلی صالح به عنوان اربعینی از احادیث و سخنان گهربار، امام سجاد(ع) کرده است که طی این اثر محتوای هر حدیث با زبانی روان در ذیل هر حدیث به نظم درآمده است.

علاقه مندان به تهیه این کتاب ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می توانند به نشانی اینترنتیwww.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۳۲۰۹ با این انتشارات تماس برقرار کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.