وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام بر طرف شدن خطر وبا در فصل سرما از بازنگری در روند ارزیابی مدارک فارغ التحصیلان خارج از کشور خبر داد و گفت: فقط مدرک دانشگاه های معتبر دنیا در ایران تایید می شود.

فقط مدرک فارغ التحصیلان دانشگاه های معتبر دنیا در ایران ارزیابی می شود
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، سیدحسن هاشمی روز یکشنبه در حاشیه نشست با سفرای ایران در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: نمی توانیم مدرک هر کسی را که در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کرده است در ایران تایید کنیم، چون این افراد با جان مردم سر و کار خواهند داشت.

وی ادامه داد: در سال های اخیر، افرادی از ایران برای تحصیل به کشورهایی مانند فیلیپین رفته اند که از ابتدا می دانستند، مدرک آن دانشگاه ها در ایران قابل قبول نیست، اما وقتی به کشور بر می گردند، انتظار دارند، مدرکشان تایید شود.
وزیر بهداشت اضافه کرد: روند تایید مدرک فارغ التحصیلان خارج از کشور در ایران در حال بازنگری است و ممکن است، مثلا دانشگاه های دارای رتبه 500 تا هزار دنیا مبنای تایید قرار گیرد.
وی درباره شیوع وبا در عراق نیز گفت: با سرد شدن هوا، مساله وبا در عراق نیز در حال از بین رفتن است و نگرانی از نظر ورود بیماری وبا از عراق نداریم، با این حال آماده باش مراکز درمانی کشور ادامه دارد، ضمن اینکه افرادی که به صورت قانونی و با کاروان سفر می کنند، دچار مشکل نخواهند شد.
هاشمی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره متولی توانبخشی در کشور گفت: مسلم است که متولی این موضوع دولت است اما واقعیت این است که طی 50 سال گذشته اقدامات ناچیزی در حوزه توانبخشی در کشور انجام شده است.
وی گفت: می توان از جمعیت هلال احمر انتظار داشت که با توجه به نقش تاریخی که در حوزه سلامت داشته و در گذشته بیمارستانهای متعددی داشته، مسئولیت و تولی خدمات توانبخشی را به عهده بگیرد و دولت نیز به این سازمان کمک خواهد کرد.
وزیر بهداشت افزود: وزارت بهداشت فقط یک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی دارد که اساتید دانشمندی در این دانشگاه مشغول تدریس هستند اما درحوزه ارائه خدمات وزارت بهداشت باتوجه به مشکلات متعددی که دارد خیلی نمی تواند وارد شود.
وی گفت: سازمان بهزیستی نیز می تواند در حوزه توانبخشی نقش بیشتری ایفا کند به شرط آنکه دولت اعتبارات لازم را در اختیارش قرار دهد و البته بیمه نیز باید نقش خود را در حوزه خدمات توانبخشی مانند فیزیوتراپی ایفا کند که البته تاکنون کار چندانی انجام نداده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.