اسماعیل هنیه خواستار باز کردن گذرگاه رفح بر روی فلسطینیان و خودداری از رها کردن آب در کانال های مرزی این کشور با غزه از سوی دولت مصر شد.

درخواست هنیه از مصر برای باز کردن گذرگاه رفح

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، معاون دفتر سیاسی حماس همچنین قاهره را مسوول کشته شدن «فراس مقداد» جوان ماهیگیر فلسطینی بر اثر تیراندازی یگان دریایی مصر دانست.
وی قتل این جوان فلسطینی را مغایر اصول، ارزش ها و پیشینه تاریخی دو ملت و مبانی برادری فلسطینیان و مصریان عنوان کرد و گفت: مقداد در محدوده آب های ساحلی فلسطین مشغول به ماهیگیری بوده و قتل وی نشان از بی ارزش دانستن خون فلسطینیان دارد.
وی گفت: بررسی ها نشان می دهد که این جوان در محدوده آب های ساحلی فلسطین بوده و به فرض این که صیادان فلسطینی چندمتری هم وارد آب های مصر شوند، نباید از سوی نظامیان مجهز مصر هدف قرار گیرند.
هنیه از پیگیری موضوع از سوی مسوولان مصری خبر داد و گفت: در شرایط جاری که درگیر انتفاضه علیه دشمن صهیونیستی هستیم، به حمایت و همیاری کشورهای عربی نیازمندیم.
وی تاکید کرد: در شرایطی که دشمن صهیونیستی دست به کشتار جوانان ما زده، انتظار نداریم ارتش مصر هم از آن طرف خون جوانان ما را بریزد، انتظار ما از مصر حمایت و پشتیبانی است.
وی تصریح کرد: همگان باید بدانند که سلاح های ما تنها به سمت دشمن صهیونیستی نشانه می رود و ذره ای نیز منحرف نخواهد شد.
هنیه گفت: مصر پیش از هر اقدامی ابتدا باید گذرگاه مرزی رفح را به روی فلسطینیان بگشاید و باید بداند که امنیت دو ملت فلسطین و مصر به هم گره خورده است.
وی خاطرنشان کرد: نمی توان شاهد ادامه این وضع بود؛ از یک سو گذرگاه رفح بسته باشد و از سوی دیگر کانال های مرزی غزه با مصر با آب پر شوند و ماهیگیران فلسطینی نیز هدف قرار بگیرند، این شیوه اخوت و برادری نیست.
گفتنی است یک جوان 16 ساله فلسطینی در هفته گذشته هدف شلیک آتش بارهای نیروهای مرزبانی دریایی مصر قرار گرفت و کشته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.