نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از ویژگی‌های بارز امام سجاد(ع) به دستگیری از محرومان اشاره کرد و گفت: آن حضرت در شبانه روز ۱۰۰ خانواده را اداره می‌کرد.

دستگیری از محرومان ویژگی بارز امام سجاد(ع) بود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از (ایسنا)، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی در پنجمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) طی سخنانی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن دوره‌های گذشته کنگره امام سجاد(علیه السلام) و با خوشامدگویی به مهمانان خارجی در این کنگره گفت: جا دارد از یوسف(جوزف) الهاشم از کشور لبنان به عنوان محقق غیرمسلمان که از امام سجاد(علیه السلام) ما مسلمانان به عنوان چراغ تعبیر کردند تقدیر و تشکر کنم.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به جایگاه علمی و سیاسی جوزف الهاشم ادامه داد: رساله حقوق و صحیفه سجادیه در تعبیرات این محقق به عنوان دو خورشید تابناک نام برده شد، در همه مقاطع و به ویژه در زمان ما که بشریت نیاز به این چراغ‌ها دارد.

نعیم‌آبادی تصریح کرد: علم و دانش مطالب جوزف الهاشم به عنوان محقق نمونه غیرمسلمان باید مورد بررسی قرار بگیرد، چرا که این بزرگوار نه در فضای تعصب دینی قرار داشتند و نه مذهبی چون شیعه نیست، لذا نگاه ایشان به امام سجاد(علیه السلام) و کتاب‌های ایشان نشانه جایگاه جهانی اهل بیت(علیهم السلام) در بین جامعه غیرمسلمان دارد.

وی در ادامه سخنان خود بررسی فضای انسانی و رشد فضای تحقیق و پژوهش صحیفه سجادیه و رساله حقوق را نیاز بشریت امروز برشمرد و ادامه داد: ما به عنوان شیعه صحیفه سجادیه را باید عمیق مطالعه کنیم و خوب بشناسیم چراکه کتاب صحیفه و حقوق آن حضرت، معمولی نیست.

این عضو جلس خبرگان رهبری با بیان این‌که «صحیفه سجادیه صرفا کتاب دعا نیست و در میدان دعا ما نظیر صحیفه امام سجادیه نداریم» گفت: از این کتاب ارزشمند به زبور و انجیل آل محمد تعبیر می‌کنند.

نعیم آبادی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تحریف در تورات و انجیل فراوان شده اما برخی از کتاب‌ها از جمله زبور چون دعا بوده بعید می‌دانم کسی به آن دست زده باشد.

امام جمعه بندرعباس در اهمیت جایگاه صحیفه سجادیه از این کتاب به باب الاجتماع، باب العلم، باب التاریخ و باب العسکریه تعبیر کرد و افزود: این کتاب امام سجاد(علیه السلام) ذخیره‌ای برای اخلاق، ارتباط با خدا و اخلاق مدیریت به حساب می‌آید.

نعیم‌آبادی در ادامه برشمردن ویژگی‌های ناب صحیفه سجادیه، بیان کرد: این کتاب نعمتی است که از صاحب نعمتی بزرگ به دست ما رسیده است بنابراین هم باید شکر زبانی گفت و هم شکر عملی برای آن به جا آورد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان این‌که «مرز انسان و حیوان ارتباط با خداست» گفت: هرچه ارتباط قوی‌تر باشد، انسانیت شکوفاتر می‌شود.

وی از ویژگی‌های بارز امام سجاد(علیه السلام) به طعام و دستگیری از فقیران و محرومان مدینه اشاره کرد و افزود: آن حضرت در شبانه روز 100 خانواده را اداره می‌کرد و تا زمانی که ایشان زنده بود کسی نمی‌دانست که چه کسی آن‌ها را اداره می‌کند.

نعیم‌آبادی در پایان با اشاره به این‌که «جهان اسلام هم به لحاظ مادی و هم معنوی ثروتمند است اما این ثروت‌ها در دست نااهلان قرار گرفته است» به حمایت عربستان از گروه‌های تکفیری و داعش اشاره کرد و گفت: عربستان نمونه‌ای از این کشورهایی است که ثروت‌های آن دردست نااهلان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.