عضو شورای شهر مشهد گفت: ضرورت دارد میزان خطوط ویژه اتوبوسرانی در سطح شهر مشهد افزایش یابد.

خطوط ویژه اتوبوسرانی مشهد افزایش یابد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید جلال فیاضی اظهار داشت: متوسط عمر اتوبوس‌های فعال در بخش دولتی، 10 سال و اتوبوس‌های بخش خصوصی 8 سال است و به طور متوسط سالانه به 250 دستگاه اتوبوس نو نیاز داریم.

وی بیان کرد: در 6 ماهه نخست امسال، تعداد 100 دستگاه اتوبوس نو وارد ناوگان اتوبوسرانی مشهد شد، 50 دستگاه دیگر نیز وارد شده است. هم اکنون نیز در حال خرید تعداد 150 دستگاه اتوبوس دیگر هستیم. با این وجود از برنامه‌ریزی برای حفظ وضعیت موجود اتوبوسرانی عقب هستیم.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه خصوصی سازی در اتوبوسرانی باید تداوم یابد، گفت: همچنین توسعه خطوط بی‌آرتی نیز باید موردتوجه باشد، به همین منظور کلنگ احداث خط 3 بی‌آرتی به زمین زده شده است.

فیاضی افزود: اتوبوس‌های این خط بدون راه‌اندازی مسیر ویژه آن مورد استفاده قرار گرفته و ضرورت دارد میزان خطوط ویژه اتوبوسرانی در سطح شهر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تلاش شده امسال از افزایش قیمت بلیت جلوگیری شود، گفت: با وجود افزایش هزینه‌ها تلاش شده نرخ بهای بلیت اتوبوس افزایش نیابد تا مردم بتوانند از خدمات سازمان اتوبوسرانی به نحوی شایسته استفاده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.