فرماندار نیشابور گفت : پس از پیگیری‌های مستمر، نیشابور به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و جهان به اتحادیه شهرهای تاریخی بزرگ دنیا (LHC) پیوست.

  نیشابور عضو اتحادیه شهرهای تاریخی جهان شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  – میراث فرهنگی - دکتر مظفری با تبریک این عضویت تاریخی افزود:با بررسی و تصویب موضوع قدمت تاریخی نیشابور در نشست هیات مدیره اتحادیه شهرهای تاریخی بزرگ دنیا به صورت اینترنتی نیشابوربه طور رسمی به عنوان پنجمین شهر ایرانی به عضویت اتحادیه شهرهای تاریخی و کهن جهان درآمده است.

او گفت: این موضوع با نامه «دایساکو کادوکاوا» شهردار کیوتو ژاپن و رئیس اتحادیه شهرهای بزرگ تاریخی جهان به طور رسمی اعلام شده است.
فرماندار نیشابورافزود: پیش از این نیز شهرهای اصفهان، شیراز، یزد و کاشان به عضویت این اتحادیه درآمده بودند.
او از نیشابور به عنوان یکی از شهرهای تاریخی و کهن جهان نام برد و گفت: تمدن هفت هزارو 500ساله این ابرشهر تاریخ و یافته‌های باستان شناسی سندی بر این موضوع است.
شهردار نیشابور نیز گفت: اتحادیه شهرهای تاریخی جهان با 108عضو و 15سال سابقه یکی از مهم‌ترین شبکه‌های تاریخی و فرهنگی شهرهای جهان و شهرهای آتن، بارسلون، وین، پاریس، بوستون، مونترال، هانوی، مکزیکوسیتی ، قونیه و استانبول از مهمترین اعضای این اتحادیه است.

حسینی افزود: 26شهر از آسیا، 2 شهر از آفریقا، 48 شهر از اروپا،  2شهر از شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیای غربی و مرکزی، سه شهر از آمریکای شمالی و سه شهر از شهرهای اقیانوس آرام عضو این اتحادیه است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضوی IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    تبریک به همه نیشابوری های با فرهنگ