۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
کد خبر: 321525

اعضای یک باند گروگانگیری که به بهانه‌های مختلف طعمه‌های خود را به خانه‌ای کشانده و در آنجا تحت شکنجه قرار می‌دادند، از سوی پلیس بازداشت شدند.

آدم‌ربایی‌های میلیونی با تهدید سیاه

 اعضای این باند مخوف یک زن و سه مرد جوان بودند که پس از شکنجه از گروگان‌ها فیلم‌های سیاه تهیه می‌کردند و با تهدید آنها به آبروریزی، می‌خواستند نزد پلیس نروند.

به نوشته ایران،ردیابیهای پلیسی برای دستگیری مجرمان به دنبال اعلام شکایت یکی از طعمههای آدمربایان در دستور کار قرار گرفت.
این مرد با مراجعه به پلیس درحالی که وحشتزده و به سختی قادر به حرف زدن بود، ادعا کرد: زن و مرد جوانی با مراجعه به من گفتند خانهای دارند و میخواهند قسمتی از آن را تعمیر کنند.
به همراه آنها به خانهشان در نکا رفتیم، وقتی وارد آنجا شدیم دو مرد قوی هیکل انتظار ما را میکشیدند. آنها دست و پای مرا بسته و بشدت کتک زدند سپس با تهدید، 50 میلیون ریال از من گرفته و مرا در خارج از شهر پیاده کرده و گریختند. آنها تهدید کردند اگر به پلیس مراجعه کنم بار دیگر به سراغم آمده و این بار جانم را خواهند گرفت.
وی ادامه داد: وقتی گروگان این باند بودم آنها از من فیلم سیاه تهیه کردند و در تهدیدهایشان عنوان کردند اگر پای پلیس به میان کشیده شود فیلمها را پخش کرده و آبرویم را خواهند برد.  با توجه به این ادعاها بادستور سردار مسعود جعفری نسب فرمانده پلیس استان مازندران کارآگاهان نکا وارد عمل شده و تحقیق در اینباره را آغاز کردند تا اینکه مخفیگاه یکی از متهمان را ردیابی و او را بازداشت کردند.
سردار مسعود جعفری نسب در اینباره به شوک گفت: در پی مراجعه یک مرد به مأموران پلیس مبنیبر گروگانگیری 50 میلیون ریالی گروهی ناشناس، موضوع در دستور کار مأموران آگاهی نکا قرار گرفت.
وی تصریح کرد: مأموران پلیس با انجام تحقیقات از این مرد دریافتند چند مرد با همکاری یک زن و تشکیل باندی مخوف پس از کشاندن طعمههای خود به یک خانه به بهانه تعمیر وسایل الکتریکی یا کمک به افراد نیازمند، آنان را شکنجه داده و با تهدید به قتل و زورگیری از آنان بیش از 100 میلیون ریال اخاذی میکنند.
فرمانده پلیس استان مازندران افزود: مأموران در نخستین اقدام یکی از اعضای این باند که 31 ساله بوده و از اهالی ساکن نکا است را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.  وی همچنین از شناسایی عضو دیگر این باند که یک زن 26 ساله بوده، خبر داد و افزود: این زن به همراه یک مرد دیگر که در خانه یکی از دوستانش مخفی شده بود، در عملیاتی پلیسی دستگیر شد.
فرمانده پلیس استان مازندران با اشاره به یکی از اقدامهای تبهکارانه این باند افزود: اعضای این باند مخوف با کشاندن مردی 51 ساله برای کمک مالی به یک خانواده  نیازمند با تهدید به قتل از وی 700 میلیون ریال اخاذی کردند.
سردار جعفرینسب در ادامه از اقدامهای اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر متهمان این پرونده خبر داد و افزود: متهمان در ابتدا منکر هرگونه ارتکاب جرم شدند، اما با دلایل پلیسی لب به اعتراف گشوده و به دو آدمربایی و اخاذی اقرار کردند.  رئیس پلیس مازندران با اشاره به متواری شدن دو عضو دیگر این باند به یکی از استانهای همجوار عنوان داشت: با هماهنگی قضایی مرد 27 ساله و 29 ساله نیز بازداشت شدند.
تصور اشتباه تبهکاران
اعضای این باند مخوف در اقرارهایشان عنوان کردهاند با توجه به فیلمهای سیاه تصور نمیکردند گروگانها نزد پلیس مراجعه کنند و باور ندارند نقشهشان لو رفته است.
آدمرباهای شرور با دراختیار داشتن این فیلمها قربانیان را تهدید میکردند چنانچه پول را به حسابهای آنان واریز نکنند یا با پلیس تماس بگیرند، فیلمها را انتشار عمومی میدهند و به همین دلیل قربانیان از ترس حیثیت و آبروی خود سکوت میکردند.  گفته میشود اعضای این باند از ساکنان یکی از شهرکهای مسکن مهر بودند، در شیوه دیگر با یک خودروی سفید به داخل شهر میرفتند و در خیابانهای حاشیه شهر طعمه خود را انتخاب میکردند و با یک درگیری ساختگی تلاش میکردند طعمه را به خود نزدیک کنند و در یک حرکت هماهنگ قربانی را به داخل خودروی خود هدایت میکردند. بر اساس اطلاعات به دست آمده این گروه خلافکار به شیشه اعتیاد داشتند و تاکنون به 4 اخاذی با این شیوهها اعتراف کردهاند.
بنابر این گزارش، پلیس از سایر قربانیان این باند خواسته تا برای شناسایی آدمرباها به پلیس مراجعه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    این انگلهابایداعدام شوند
  • 110 IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۹
    0 0
    مگه قربانیان همه تعمیرکارلوازم خانگی بودندکه برای تعمیرات میرفتند/اگردرچهارچوب اخلاق باشیم خیلی از مشکلات برایمان بوجود نمیاد