قدس آنلاین - ایلام: موج جدید بارشی که از شب گذشته آسمان ایلام را در برگرفته است و با بارشهای قابل توجه ایلام را تحت تأثیر قرار داده، موجب جاری شدن سیل مجدد در ایلام شد.

شلاق آسمان بر صورت ایلام!

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، بارش شدید باران بازهم گل و لای و سنگلاخ فراوانی از کوه های اطراف به درون شهر وارد کرده و تردد در کوچه و خیابان را سخت کرده و تلی از سنگ و گل و لای را در سر چهارراه ها تلنبار کرده است.

جوی های اصلی شهر ایلام که بایستی روان آب ها را به خارج از شهر هدایت کند در اثر وقوع سیل در 2 هفته گذشته دچار خساراتی شدند، هر چند که دستگاه های خدماتی همچون شهرداری در این مدت با تلاش شبانه روزی، پاکسازی معابر را انجام دادند اما حجم خسارات و سیل آنچنان است که برای ترمیم چهره آسیب دیده شهر به همکاری دیگر دستگاه های اجرایی نیاز است.

علت اصلی که ایلام دچار این مشکل شده و با هر بار بارندگی، سیلاب در شهر جاری می شود، عدم وجود سیل بند مناسب در اطراف شهر است که از حرکت گل و لای کوه های اطراف به داخل شهر جلوگیری کند و بارها این نکته بیان شده که ایلام سیل بند مناسبی نداشته و علاوه بر این پوشاندن آب راه های طبیعی و قدیمی که از وسط شهر عبور کرده و تبدیل آنها به خیابان و بلوار و قرارگیری بازار اصلی شهر بر روی بخشی از این مسیل ها، مزید بر علت شده و آبی که راهی برای خروج ندارد، راهی معابر و خیابان ها شده و مشکلاتی ببار می آورد.

بازبینی و لایروبی مسیل های شهر ایلام بر عهده شهرداری گذاشته شد

معاون عمرانی استاندار ایلام در این باره با بیان اینکه بازبینی و لایروبی مسیل های شهر ایلام و ممانعت از تردد وسایل نقلیه در محل هایی که امکان تخریب وجود دارد، بر عهده شهرداری ایلام گذاشته شده است، گفت: در نشست اخیر شورای فنی استان تصمیمات و تدابیری در خصوص چالش ها و راهکارهای مقابله با سیل اتخاذ شده و دستگاه های اجرایی متولی انجام تعهدات خود در این بخش ها هستند.

شاپور پولادی با اشاره به اینکه در این نشست مقرر شد مطالعات جامع سیلاب شهر ایلام توسط امور آب استان و مشاوران ذیصلاح انجام و پس از بررسی به شورای فنی استان جهت بررسی نهایی و اجرا توسط شهرداری انجام شود، افزود: شهرداری ایلام نیز موظف شد نسبت به بازبینی مسیل های شهر و لایروبی آنها اقدام لازم را بعمل آورده و از تردد وسایل نقلیه بر روی مسیل هایی که احتمال تخریب آنها هست با همکاری پلیس راهور اقدام کند.

وی  با تأکید بر اجرای طرح جامع آبخیزداری ایلام توسط منابع طبیعی، خاطرنشان ساخت: این دستگاه بایستی نسبت به اجرای عملیات اجرایی این طرح و تخلیه رسوبات پشت سازهایی اجرا شده اقدام کند.

معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه راه و شهرسازی استان نیز موظف شد نسبت به اخذ مجوز سایت جدید و اجرای زیر ساخت ها در آن برای ساکنان در بستر و حریم مسیل ها اقدام و نسبت به انتقال آنها از طریق مراجع قضایی اقدامات قانونی بعمل آورد، بیان داشت: امور آب استان نیز مقرر شد نسبت به جانمایی دقیق مسیل های طبیعی که مسدود شده اند بر اساس نقشه موجود اقدام کند تا شهرداری نسبت به احیا و لایروبی آنها اقدام کرده و در صورت ممانعت افراد خاص برابر قانون با آنها برخورد شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.