۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: 321601

سه مرد به سرکردگی یک زن که با ربودن مردم آنها را شکنجه داده و دست به اخاذی می‌زدند، در یک ماموریت ویژه، در تله پلیس شهرستان نکا گرفتار شدند.

پایان شکنجه‌ های شبکه مخوف آدم‌ ربایی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شهروند، سه مرد به سرکردگی یک زن که با ربودن مردم آنها را شکنجه داده و دست به اخاذی می‌زدند، در یک ماموریت ویژه، در تله پلیس شهرستان نکا گرفتار شدند.

متهمان این پرونده برای این‌که قربانیان خود پیگیری قضائی نکنند، آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند و با تهیه فیلم موفق می‌شدند، همه طعمه‌ها را مجبور به سکوت کنند.

از چند وقت پیش ماموران پلیس شهرستان نکا، درجریان تبهکاری‌های خطرناک چند شرور قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار داده و تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کردند. تیمی از کارآگاهان پلیس به همراه سرهنگ فلاح فرمانده انتظامی نکا و سرگرد خوش‌رو رئیس پلیس آگاهی نکا ماموریت ویژه یافتند تا این مردان را شناسایی و دستگیر کنند. آنها باید گام به گام پیش می‌رفتند و در ابتدا درجریان جزییات جرائم این متهمان قرار می‌گرفتند.

با آغاز تحقیقات سری ماموران آنها درنهایت متوجه شدند که سه مرد با همکاری یک زن جوان دست به آدم‌ربایی به قصد اخاذی می‌زنند و قربانیان خود را پس از ربودن شکنجه می‌دهند. با به دست آمدن این اطلاعات، کارآگاهان پلیس درنهایت ردیابی‌های خود را به پایان رسانده و عملیات دستگیری را آغاز کردند. آنها توانستند سه مرد و یک زن را در این رابطه شناسایی و دستگیر کنند. با بازداشت این متهمان، راز تبهکاری‌های خطرناک و آدم‌ربایی‌های ترسناک آنها فاش شد.

آزار و اذیت قربانیان برای دستگیرنشدن

در ادامه تجسس‌ها مشخص شد که متهمان این پرونده برای این‌که توسط قربانیان خود مورد پیگیری قضائی، شکایت و تعقیب قرار نگیرند و همچنین با هدف ترساندن طعمه‌های خود دست به آزار و اذیت آنها می‌زدند و از این اقدامات فیلم تهیه می‌کردند. آنها قربانیان را با همین فیلم ترسانده و تهدید می‌کردند اگر پول را به حسابشان واریز نکنند یا با پلیس تماس بگیرند، فیلم‌های مورد نظر را منتشر می‌کنند. به همین دلیل طعمه‌هایشان هم از ترس حیثیت و آبروی خود سکوت می‌کردند و دست به شکایت نمی‌زدند.

زورگیری‌های خطرناک با پرشیای سفید

این ٣ مرد و یک زن زمانی که تحت بازجویی قرار گرفتند، به آدم‌ربایی‌های سریالی خود اعتراف کردند و گفتند: «چند وقتی می‌شود که با هم این نقشه‌ها را برنامه‌ریزی کرده و اجرا می‌کنیم. ما همیشه در خیابان‌های شهر پرسه می‌زدیم و طعمه خود را انتخاب می‌کردیم. پس از آن هر بار سر یک موضوعی درگیری ساختگی ایجاد می‌کردیم و به طعمه‌هایمان نزدیک می‌شدیم.

بعد در یک حرکت هماهنگ قربانی را به داخل خودروی خود هدایت می‌کردیم و او را با خود می‌بردیم. بعد از آن قربانی را به جای خلوتی کشانده و پس از آزار و اذیت و تهیه فیلم، از آنها می‌خواستم هرچه پول دارند به ما بدهند. حتی پس از اینکه آنها را رها می‌کردیم، خواستار واریز پول از سوی آنها به حساب خودمان می‌شدیم. قربانیان هم از ترس اینکه فیلم تهیه شده منتشر نشود به خواسته ما تن می‌دادند و پول‌های زیادی به حساب ما واریز می‌کردند.»

در تحقیق و بازجویی بیشتر از متهمان مشخص شد که اعضای این باند مخوف که به ماده مخدر شیشه اعتیاد داشتند، ساکن شهرک مسکن مهر بودند و با یک خودروی پرشیای سفید به داخل شهر می‌رفتند و در خیابان‌های حاشیه شهر طعمه خود را انتخاب می‌کردند.

زن ٢٦ ساله سرکرده باند

سردار مسعود جعفری نسب فرمانده انتظامی مازندران درباره این پرونده گفت: «ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات از مالباختگان دریافتند این چند نفر به سرکردگی یک زن، پس از کشاندن طعمه‌های خود به یک خانه به بهانه‌های واهی، آنها را مورد ضرب و جرح قرار داده و با تهدید به قتل اخاذی می‌کردند. بنابراین با اقدامات اطلاعاتی و فنی کارشناسان پلیس آگاهی، یکی از اعضای باند ٣١ساله ساکن نکا در عملیاتی ضربتی شناسایی و دستگیر شد. با این دستگیری، عضو دیگر این باند که یک زن ٢٦ ساله و رئیس باند بود به همراه مردی دیگر که در خانه یکی از دوستانشان مخفی شده بود، به دام پلیس افتادند.»

جعفری‌نسب با اشاره به متواری شدن ٢ متهم دیگر از اعضای این باند به یکی از استان‌های همجوار، گفت: «با هماهنگی قضایی ٢ متهم دیگر نیز در عملیاتی هماهنگ و ضربتی دستگیر شدند. در تحقیقات انجام‌شده مشخص شد که اعضای این باند در اقدامی تبهکارانه با کشاندن مردی ٥١ ساله برای کمک مالی به یک خانه، با تهدید به قتل از وی ٧٠‌میلیون تومان اخاذی کردند. متهمان نیز تاکنون به ٢ فقره آدم‌ربایی و اخاذی اقرار کرده‌اند. آنها پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.»

قربانیان شکایت کنند

این در حالی است که پس از دستگیری اعضای این باند خشن، ٤ نفر از کسانی که طعمه تبهکاری‌های این شبکه شده بودند، از آنها شکایت کرده‌اند و ماموران پلیس شهرستان نکا اعلام کرده‌اند که اگر افراد دیگری اسیر این باند شده اما برای حفظ آبروی خود تا کنون شکایتی مطرح نکردند هر چه سریعتر با مراجعه به پلیس نسبت به شکایت از این افراد اقدام کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.