۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 321626

در پی جلسه مشترک مدیران عامل بانک­های دولتی و خصوصی، رئیس شورای هماهنگی بانک­های دولتی و رئیس کانون بانک­های خصوصی در نامه ­ای به رئیس کل بانک مرکزی ضمن تشریح موارد بحث شده در جلسه هم اندیشی، اهم اقدامات ضروری و پیشنهادی را به اطلاع ولی الله سیف رساندند.

نامه ۵ بندی بانکداران به سیف

 به گزارش روز سه شنبه ایرنا، در این نامه اظهار امیدواری شده است که با اجرای سیاست­های در دست اقدام بانک مرکزی زمینه لازم برای کاهش بیشتر قیمت تمام شده تجهیز منابع بانک­ها و نرخ تسهیلات اعطایی بیش از پیش فراهم آید تا زمینه بیشتری برای رونق اقتصادی کشور فراهم شود.

در این نامه مشترک آمده است: «در جلسه مشترک روز شنبه(16 آبان) مدیران عامل بانک­های دولتی و خصوصی، موضوع بسته خروج از رکود دولت و نحوه حمایت و تعامل بانک های کشور با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای اجرای موفق آن مورد بررسی قرار گرفت و تفاهم شد موارد زیر به عنوان اهم اقدامات ضروری و پیشنهادی به استحضار مقام عالی بانک مرکزی برای راهنمایی لازم اعلام شود.
1- تأکید بر همسویی سیاست های اعتباری بانک ها با سیاست های اعلام شده بانک مرکزی در اجرای مصوبات شورای پول و اعتبار.
2- رعایت نرخ های مصوب شورای پول و اعتبار مورد تأکید مجدد قرار گرفت و مقرر شد نرخ های سود تجهیز منابع توسط همه بانک­ها به طور جدی رعایت و نظارت لازم از طریق کانون بانک­های خصوصی و شورای هماهنگی بانک ها به طور مشترک انجام شود.
3- از اول آذرماه جاری با رصد رعایت نرخ های مورد عمل بانک ها، شرایط را جهت کاهش تدریجی نرخ سپرده ها متناسب با نرخ تورم با هماهنگی و مجوز بانک مرکزی فراهم کند.
4- ضمن استقبال از تأثیر مثبت ورود بانک مرکزی به بازار بین بانکی برای کمک به زمینه کاهش هزینه تجهیز منابع، بانک های دارای وجوه مازاد نسبت به تأمین وجوه مورد نیاز بانک های دارای کسری با نرخ حداکثر 24 درصد در بازار بین بانکی اقدام می کنند.
5- امید است با کاهش تدریجی هزینه تجهیز منابع و نرخ بین بانکی، شرایط لازم برای رعایت دقیق نرخ های مصوب بانک مرکزی برای سود تسهیلات نیز فراهم شود.
در پایان این نامه آمده است: انتظار می رود با اجرای سیاست های آن بانک، زمینه لازم برای کاهش بیشتر قیمت تمام شده تجهیز منابع بانک­ها و نرخ تسهیلات اعطایی بیش از پیش فراهم آید تا زمینه بیشتری برای رونق اقتصادی کشور فراهم شود.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.