قدس آنلاین: ارشد سازمان عقیدتی سیاسی آجا گفت: تمرکز دشمن در فضای پسابرجام نفوذ در ایران بوده و مقام معظم رهبری نسبت به خطرناک بودن نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن در ایران هشدار دادند.

دشمن به دنبال نفوذ سیاسی و فرهنگی در ایران در فضای پسابرجام  است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدمحمد‌علی آل‌هاشم صبح امروز درمراسم اختتامیه نخستین گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر کوی‌های سازمانی، مراکز بیمارستانی و تالارهای پذیرایی آجا در خراسان بزرگ که در مهمانسرای ثامن الائمه(ع) ارتش برگزار شد، اظهار داشت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از سالم‌ـرین جاهایی است که در سطح کشور می‌توانیم نام ببریم و امروز شهرک‌های مسکونی ارتش سالم‌‍ترین شهرک در میان شهرک‌های جامعه هستند و قابل مقایسه نیست

وی افزود: امروز به برکت همین فریضه خواهران شاغل در ارتش از نظر رعایت حجاب قابل مقایسه با سایر بانوان جامعه نیستند و همسران و فرزندان اُناث کارکنان ارتش با حجاب‌ترین افراد جامعه هستند و به این مهم افتخار می‌کنیم که در سایه امر به معروف و نهی از منکر پنجمین جشنواره حدیث برگزار شد و حاصل آن کسب موفقیت‌های افتخارآفرین کارکنان و خانواده‌های ارتش بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه جوانان ارتش مؤمن‌ترین حوانان جامعه هستند، خاطرنشان کرد: در ایام اعتکاف ایام‌البیض بیش از 12 هزار نفر از پرسنل و خانواده‌های ارتش معکتف شدند که بخش عمده‌ای از آن‌ها جوانان بودند، در روزهای دوشنبه هم تمامی پرسنل و کارکنان فضای دانشگاهی ارتش روزه‌دار هستند و این توفیقات به برکت توجه به فریضه امر بهخ معروف و نهی از منکر بوده است.

آل‌هاشم تصریح کرد: کارکنان ارتش قانع‌ـرین و منطقی‌ترین کارکنان هستند، زیرا با قرآن مأنوس شده‌اند و اگر فرهنگ قرآنی به درستی اجرا شود در همه زمینه‌ها شاهد رشد خواهیم بود.

وی تأکید کرد: حزب‌الله لبنان چون قرآن و فرهنگ قرآنی در دل‌‍هایشان فرو رفته بود توانستند بر اسرائیل غاصب با آن همه تجهیزات نظامی و انتظامی غلبه کنند.

ارشد سازمان عقیدتی سیاسی آجا نقطه آغازین ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را خانواده و نزدیکان دانست و افزود: این سنت پسندیده در گام نخست باید در نزدیکان اجرا شود و سپس در میان آحاد جامعه گسترش یابد و در این امر بسیار مهم باید درکنار هم باشیم نه آنکه مقابل همدیگر قرار بگیریم تا شاهد نتیجه معکوس نباشیم.

آل‌هاشم گفت: از تذکر لسانی غافل نشویم و مقام معظم رهبری به طور مرتب بر این مهم توصیه اکید دارند، تذکر لسانی یک وظیفه همگانی بوده و ایشان فرمودند که امر به حفظ نظام اصل تمامی معروفات است.

وی افزود: تلاش مجاهدان تیم مذاکره کننده هسته‌ای در بحث برجام در ماه‌های گذشته ستودنی بود، اما متأسفانه عده‌ای می‌خواهند برای تضعیف نظام بهره‌برداری سیاسی از این موضوع داشته باشند و وظیفه ما امر به معروف و نهی از منکر در جهت ثبات حق و عدم تحقق باطل است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه تلاش آمریکا برای مهار راهبری ایران و نفوذ در کشور به بهانه فضای پسابرجام بوده، عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری یکی از تهدیدات دوران پسابرجام نفوذ دشمن در ایران است و ایشان نسبت به خطرناک بودن نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن در ایران هشدار دادند و فرمودند که قصد نفوذ دارد، مراقب باشید.

آل‌هاشم تصریح کرد: دشمن 37 است که به دنبال نفوذ بوده و عمیق‌ترین نفوذش، نفوذ فرهنگی بوده و قصد دارد باورهای دینی و مبانی اعتقادی مردم به ویژه جوانان را تغییر دهد و راهبردهایش در ترویج فرهنگ، خوراک و پوشاک غربی و تغییر ذائقه مردم بوده است.

وی تأکید کرد: دشمن در نفوذ سیاسی به دنبال نفوذ در دستگا‌ه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌‍ساز است و می‌خواهد میان ملت و دولت اختلاف بیندازد و بنا دارد تا مردم از ارزش‌های انقلابی فاصله بگیرند و نسبت به آن بی‌تفاوت باشند، همچنین ایجاد دودستگی و فعال کردن شبکه‌های اجتماعی حامیان غرب از دیگر اهداف بوده است.

ارشد سازمان عقیدتی سیاسی آجا با بیان اینکه باید برای مقابله با دشمن توطئه‌هایش تبیین و آشکار گردد، گفت: باید به استحکام روحیه انقلابی و اسلامی، حرکت مستمر به سمت تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، تبیین سابقه سیاه آمریکا در جمهوری اسلامی ایران در قبل از بعد از انقلاب، تحکیم ارزش‌ها و باورهای اسلامی در جامعه، تحکیم توده جامعه به سمت کارآمدی نظام اسلامی، تقویت وحدت، همدلی، همزبانی، همبستگی هوشیاری و خودداری از وابستگی‌ها و باور به خودباوری و خوداتکائی توجه کرد.

آل‌هاشم گفت: تنها راه دفع شر دشمن و به ویژه استکبار جهانی وحدت میان جوامع اسلامی بوده و اگر در مسئله منا امت‌های مسلمان همدل و همزبان می‌بودند و مقابل عرستان می‌ایستادند نتیجه بهتری حاصل می‌‍شد، اما هیچ‌کشوری باوجود آنکه آمار کشته‌هایش هم از ایران بالاتر بود به دلیل رشوه گرفتن از عربستان جلو نیامد، اما فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه افسری نوشهر عربستان را به لرزه درآورد و باید مسئولان این کشور پاسخی منطقی در قبال این فاجعه بدهند.

وی افزود: استمرار اسلامی شامل وحدت، اقتدار نیروهای مسلح، تمرکز در اهداف دشمن، حفظ روحیه انقلابی گری، موضع گیری سریع و به موقع، اقتصاد مقاومتی و مأنوس شدن با فرهنگ قرآنی بوده و اقتصاد باید در دست مردم باشد نه دولت، همچنین به کنار گذاشتن اسراف تشویق سرمایه‌گذاران داخلی، افزایش کیفیت تولیدات داخلی، فرهنگ مصرف تولیدات داخلی، تداوم راه امام خمینی(ره) با تبعیت از مقام معظم رهبریو تداوم راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس کشورمان را دربرابر شر دشمنان بیمه می‌کند.

*احیاء معروفات و ریشه‌کن کردن منکرات وظیفه‌ای همگانی است

حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح آجا، اظهار داشت: برگزاری چنین همایشی سبب تیلیغ و ترویج امر به معروف و نهی از منکر می‌شود و امر به معروف و نهی از منکر یعنی اینکه به سمت کار نیک و پسندیده رفته و از کار زشت و ناپسند پرهیز کنیم.

وی افزود: در جوامع غربی معتقدند که کسی حق ندارد در امور فردی دخالت کند مگر آنکه ضرر اجتماعی داشته باشد، اما در جوامع دینی هرفردی مسئولیت دارد که کارهای نیک و خیر را رواج دهد و از رواج کارهای زشت و ناپسند جلوگیری کند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح  ارتش جهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مؤمنین و مؤمنات یار و یاور یکیدیگر هستند، گفت: اگر بدی رواج یابد موجب تأثر همگان شده و بلعکس رواج خوبی سبب شادمانی همگان می‌شود و مؤمنان یار و یاور همدیگر هستند و چون این برادری میان این دو گروه وجود دارد ثمربخشی در کارهایشان آشکار است.

بهرامی تصریح کرد: خداوند به امر به معروف و نهی از منکر توصیه کرده و کسی که آمر به معروف و ناهی از منکر باشد جانشین خدا و پیامبر خدا بر روی زمین است و به فرموده مقام معظم رهبری بزرگترین منکری که امام حسین(ع) با آن مواجه بودند حکومت ظالمانه یزید بود و ایشان فرمودند باید فاتحه اسلامی را خواند که سرپرستش یزیدبن‌معاویه باشد و به فرموده معظم له معروف در کشور ایجاد نظام اسلامی است.

وی تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب فراموش شده است، اما ملت ایران با ایجاد نظام اسلامی و حفظ آن بزرگترین معروف را انجام دادند و دشمنان خونخوار پس از پیروزی انقلاب به دنبال از بین بردن نظام اسلامی بودند که جوانان رشید و دلاور به فرمان امام خمینی(ره) در صحنه حاضر شدند و چنین اجازه‌ای را ندادند و با هدای خون خود از اسلام و انقلاب دفاع کردند.

مسئول ستاد آمران به معروف و ناهیان از منکر آجا با بیان اینکه احیاء معروفات و ریشه‌کن کردن منکرات وظیفه‌ای همگانی بوده، عنوان کرد: این وظیفه بیشتر بردوش آمران به معروف و ناهیان از منکر بوده و تأثیر زبان نرم از تأثیر شمشیر بیشتر است، به شرط آنکه همگان وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

بهرامی گفت: اسراف در غذا و مصرف آب در کشور مشاهده می‌شود موضوعی که نگران کننده است و به طور مثال در وزویی که با یک لیوان آب گرفته می‌شود گلی آب اسراف می‌شود، آن هم در شرایطی که هشدار داده‌اند جنگ آینده جنگ آب است.

وی افزود: به تعداد معروفات بحث امر به معورف و به تعداد منکرات بحث نهی از منکر خواهیم داشت، اما مهم‌ترین چیز شناخت معروف‌ها و منکرها بوده و در آموزش‌هایی که به آمران به معروف و ناهیان از منکر داده می‌شود به این مهم پرداخته شده و به فرموده امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای بزرگ و الهی بوده و هرچه‌قدر که در این مسیر موفق باشیم این فریضه پررنگ‌تر خواهد شد.

*640 آمر به معروف و ناهی از منکر در ارتش فعالیت‌ می‌کنند

حجت‌الاسلام رسول مشهوری معاون نظارت و ارزشیابی  مکتبی سازمان عقیدتی سیاسی آجا، اظهار داشت: ماه محرم ماه مشهور به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده که این مهم جزو توصیه‌ها و سفارشات حضرت سیدالشهداء(ع) بوده است.

وی افزود: همایش‌های منطقه‌ای امر به معروف و نهی از منکر و کارگاه‌های تخصصی آن از سال 90 به طور متمرکز برگزار می‌شود و امروز شانزدهمین و دوره و آخرین دوره این همایش بوده که حسن ختام آن در شهر امام رضا(ع) برگزار شد.

معاون نظارت و ارزشیابی  مکتبی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه این همایش سه روزه بوده، گفت: همایش‌های منطقه‌ای امر به معروف و نهی از منکر در قالب کلاس‌های آموزشی یک روزه و کارگاه‌های تخصصی دو روزه برگزار می‌شود، 640 آمر به معروف و ناهی از منکر در ارتش داریم که فعالیت‌هایی را در این راستا در فضای وابسته به این مجموعه انجام می‌دهند.

مشهوری تصریح کرد: 136 مجمتع مسکونی در ارتش داریم که از این تعداد 124 مجمتع دارای پایگاه و واحد امر به معروف و نهی از منکر هستند و در 12 مجمتع دیگری که این پایگاه و واحد را ندارند نیازی دیده نشد و در صورت ضرورت این کار انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: مرحله دوم این طرح با یک تغییر و رویکرد جدید در سال آینده برگزار می‌شود و امیدواریم که شاهد قدم‌هایی مؤثر و ثمربخش در این راه پرخیر و برکت باشیم.

*فضای گفتمان سازی امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه جاری و ساری شود

سردار عبدالله محمودزاده دبیر شورای راهبری کمیسیون دائمی امر به معروف و نهی از منکر ستاد کل نیروهای مسلح، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر در ارتش، سپاه و نیروی انتظامی انجام شده و کارها و اقدامات مؤثری صورت پذیرفته است.

وی افزود: پس از گذشت 36 سال از عمر نظام مقام معظم رهبری فرمودند که در نیروهای مسلح شورای راهبری امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شود و این مهم نشان از آن دارد که باید جهشی چمشگیر در این عرصه داشته باشیم.

دبیر شورای راهبری کمیسیون دائمی امر به معروف و نهی از منکر ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری انتظار بیشتری از نیروهای مسلح دارند، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح پس از گذشت 36 سال در فضای گفتمان سازی امر به معروف و نهی از منکر حاکم نبوده و معمولاً با تعارضاتی برخورد کرده‌ایم، در صورتی که باید در خانواده نیروهای مسلح فضایی ایجاد شود که امر به معروف و نهی از منکر جاری و ساری باشد.

محمودزاده تصریح کرد: باید مشکلات و منکرات را احصا کرده و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم و راهکار مطلوب و مناسب ارائه دهیم.

وی تأکید کرد: تمام اقدامات در رفتار و منش ما تأثیرگذار است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که در ظاهر و باطن یکی باشیم و این امکان را به دیگران بدهیم که جرأت پیدا کنند عیوب و رفتارهای بداخلاقی را تذکر دهند و باید با مسائل معنوی فضای اخلاقی را در خود و جامعه زنده کنیم.

*تبلیغ معروفات و دوری از منکرات در دستور کار ارتش قرار گرفته است

امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی ارشد نظامی آجا در منطقه شمالشرق، اظهار داشت: وجوب امر به معروف و نهی از منکر از زمان انبیاء الهی بوده، اما در دین مبین اسلام از ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده و پیامبر اکرم(ص) فرمودند کسی که امر به معروف و نهی از منکر کند جانشین خدا و پیامبر خدا بر روی زمین است.

وی افزود: اگر آمران به معروف و ناهیان از منکر به درستی به وظیفه خود عمل کنند جزو رستگاران خواهند بود و به فرموده پیامبر اکرم(ص) امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر مسلمانی است و کسی که این مهم را به درستی انجام دهد جزو سعادتمندان خواهد بود و تبلیغ و ترویج معروفات و پرهیز و دوری از منکرات در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

ارشد نظامی ارتش جهوری اسلامی ایران در منطقه شمالشرق گفت: کسی که امر به معورف و نهی از منکر می‌کند باید خودش الگو باشد و شخصیتش به گونه‌ای باشد که اقداماتش تأثیرگذار باشد و امر به معروف و نهی از منکر با نرم خویی جواب می‌دهد و برخورد تند و خشن نتیجه خوبی نخواهد داشت.

*شیرین‌ترین، کارآمدترین و کارسازترین شیوه‌های تعامل اجتماعی در امر به معروف و نهی از منکر است

حجت‌الاسلام عباس مقدسیان مسئول عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای آجا در منطقه شمالشرق هم اظهار داشت: کلام معصوم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر بوده و به فرموده پیامبر اکرم(ص) آمران به معروف و ناهیان از منکر جانشین خدا و پیامبر خدا در روی زمین هستند.

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرمایند تشویق به معروف و پرهیز از منکر نورانی‌تر از خورشید است و باید با تقوا، پرهیزکاری و زبان نرم به این مهم پرداخته شود تا تأثیرگذار باشد.

مسئول عقیدتی سیاسی قرارگاه منطقه‌ای ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمالشرق خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند یکی از شیرین‌ترین، کارآمدترین و کارسازترین شیوه‌های تعامل اجتماعی، همین امر به معروف و نهی از منکر است و این فرمان معظم له مورد توجه اکید پرسنل و کارکنان آجا واقع شده است.

*سیدمحمد شخص‌امام‌پور

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.