فرمانده نیروی انتظامی از بکارگیری خودروهای مکانیزه برای ثبت جرایم راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: خودروهای مزدا ۳ جایگرزین خودروهای فعلی پلیس می شوند.

ورود مزدا ۳ به ناوگان پلیس کشور/برخورد پلیس راهور با بدحجابی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری در حاشیه دومین همایش فصلی رؤسا و فرماندهان پلیس راهور ناجا ضمن رونمایی از خودروی کنترل مکانیزه پارک حاشیه‌ای در جمع خبرنگاران، گفت: در این خودرو سیستمی نصب شده که کنترل مکانیزه پارک است و این سیستم می‌تواند با تصویربرداری خودروهای ایستاده، تخلف انجام داده را ثبت کند.

فرمانده نیروی انتظام افزود: با ایست‌ سنجی که در کنار پیاده‌رو است این خودرو می‌تواند زمان و مبلغ را تطبیق داده و مقایسه کند.

وی ادامه داد: این خودرو به صورت سیستمی تخلفات خودروها را حتی در صورت دوبله ایستادن ثبت کرده و در نهایت به مالک نیز منتقل می‌کند و جریمه نیز به همین صورت ثبت می‌شود.

سردار اشتری، مزایای استفاده از خودروی مکانیزه پارک حاشیه‌ای را دقت و سرعت بالا، رضایتمندی مردم و کاهش خطای انسانی دانست و گفت: تعدادی از این خودروها آماده شده و در حال تست هستند و اگر اهداف پلیس راهور محقق شود، به تولید انبوه خواهند رسید.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد کشف حجاب و دور دور کردن‌ها، افزود: همکاران بنده در پلیس راهور و پلیس راه سراسر کشور موظفند با هر گونه تخلف در حوزه ترافیکی و رانندگی برخورد کنند. آلودگی صوتی، دور دور کردن و مزاحمت برای مردم و عدم رعایت پوشش اسلامی و کشف حجاب از جمله مواردی است که طبق قانون با آن برخورد می‌شود.

سردار اشتری، اکثریت مردم را قانونمند دانست و گفت: کمتر از یک درصد افراد هستند که تخلف عمده می‌کنند که در مرحله اول به آنها گفته می‌شود که قانون و حقوق مردم را رعایت کنند و در غیر این صورت پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سئوالی در مورد خروج خودروهای بنز از ناوگان پلیس، گفت: هم اکنون تعدادی مزدا در پلیس راهور آورده شده و در حال تست در جاده‌ها هستند، اگر پاسخ خوبی گرفتیم و قطعات داخلی نیز داشته باشند وارد ناوگان پلیس خواهیم کرد.

سردار اشتری افزود: خودروهای مورد استفاده پلیس در مرحله اول باید داخلی باشند یا داخل کشور مونتاژ شده باشند و غیر از موارد استثنایی که ستاد کل مجوز می‌دهد، ما تمام خودروها را از داخل کشور تهیه می‌کنیم. اگر خودرو مزدا خوب جواب دهد و نگهداری‌ آن نیز راحت باشد از این خودروها استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره نوع برخورد پلیس راهور با کشف حجاب در خودروها، گفت: قانون تخلفی را تعریف کرده و جریمه آن را نیز مشخص کرده است. جریمه حتماً صورت می‌گیرد و خودرویی که باید متوقف شود، متوقف می‌شود البته با رعایت ادب و رأفت اسلامی.

سردار اشتری در ادامه درباره تمهیدات پلیس درباره مرسم ابعین هم گفت: زائران برای خروج از کشور باید گذرنامه معتبر داشته باشند ضمن اینکه زیرساخت‌های لازم در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه تقویت شده تا بتوان در امر خدمات‌رسانی به زائران با سرعت بیشتری اقدام کرد.

فرمانده نیروی انتظامی درباره جابه‌جایی پاتوق‌های دور دورهای شبانه در تهران گفت: هر جایی که تخلفی صورت بگیرد مأموران حضور یافته و طبق قانون با آنها برخورد می‌کنند.

سردار اشتری به اجرای طرح زمستانه از ۲۳ آذر تا ۲۳ اسفند 94 اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف نیروی انتظامی و پلیس راهور این است که بتواند از تجهیزات نوین الکترونیکی و سامانه هوشمند الکترونیکی بهره ببرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.